"Könnyen elképzelhető, hogy a Google mérlegeli az ajánlattételt az AOL-re" - írta a hétvégén Lauren Rich Fine, a Merrill Lynch elemzője az AOL-Microsoft Network (MSN)-üzlet lehetséges hatásaival kapcsolatban.
A Google lépése mindenképpen megvédhetné a vállalat AOL-lel bonyolított forgalmát, illetve a keresőoldalakon elhelyezett hirdetések bevételeinek egészét, miközben lényegesen bővíthetné a keresőportál tartalomszolgáltatását, idézte a CNet Lauren Rich Fine-t.
A The New York Times múlt csütörtökön arról írt, hogy a Microsoft tárgyalásokat folytat az AOL anyavállalatával, a Time Warnerrel az AOL és az MSN esetleges összeolvasztásáról, illetve arról a fenyegetésről, amelyet a Google képvisel a portál- és keresőpiacon.
A Wall Street Journal (WSJ) információi szerint az AOL illetésesei esetleg mérlegelhetik keresőjük Google-ról MSN-re állítását. Ez a lépés a Google-részvények várható osztalékát 5-10 százalékkal csökkentené. A WJS emlékeztet arra, hogy a Google 2004-es bevételének mintegy 12 százaléka, 382 millió dollár érkezett az AOL-en keresztül.
A Google 2002 óta nyújt keresőszolgáltatást az AOL-nek - a cég akkor váltotta fel az Overture-t, amelyet a Yahoo vásárolt fel. 2003-ban a Google és az AOL bővítették együttműködésüket. A Google minden alkalommal fizet az AOL-nek, amikor egy felhasználó a "szponzorált linkek", vagyis a fizetett találatok egyikére kattint, illetve a hirdetők licitálhatnak az AOL-felületen bizonyos kulcsszavakra megjelenő találati listába kerüléshez.
A Merrill Lynch-elemzés néhány nappal azután született, hogy a Google 4,1 milliárd dollárra növelte második részvénykibocsátási ajánlatát. A Google illetékesei a CNet-tel fennálló haragszomrád miatt nem voltak hajlandók nyilatkozni a híroldalnak. A Time Warner szintén nem kommentálta a felvetést, ahogy az AOL sem sietett tájékoztatást adni a háttérben zajló tárgyalásokról.