További Üzlet cikkek
Emanuele Massimóval, az Apple hazai Steve Jobsával ácsorgunk az Andrássy úti üzlet előtt. Perceken belül kezdődik az évértékelés, de én már a számokról faggatom.
Számok? Nem beszélhetek számokról.
Akkor miről igen?
Elvileg csak a globális adatokról számolhatnék be, a hazaiakról nem. Persze teszek rá, mondja nevetve, aztán bemegyünk az iStyle-ba.
Egyre kövérebb
Emanuele Massimo
Itthon még jobbak a számok: egy év alatt ötven százalékos volt a növekedés. A legsikeresebb termék az iPod, ebből két és félszer annyi ment el, mint 2005-ben, és már húszezer felett van a darabszám. Az eladott lejátszók fele nano, harminc százaléka meg videós iPod, ezek a saját kategóriájukban a magyar eladások 80 százalékát tudhatják magukénak. A shuffle eladásai még csak most indulnak be, az első generáció nem robbantott bankot, a másodikra viszont akkora a kereslet, hogy azt nem lehet kielégíteni.
Számítógépből 9 ezer ment el egy év alatt, a cég piaci részesedése darabra 2,5 százalékos, értékre három százalék feletti.
Az eladott gépek közel fele MacBook volt, ez most a legnépszerűbb modell, nagyjából minden tizedikre jut egy eladott MacBook Pro. A laptopok a teljes forgalom 60 százalékát adták, a maradékon nagyjából fele-fele arányban osztozott az iMac és a Mac mini. Utóbbi megjelenésekor slágertermék volt, most már inkább az iMac fogy az új, Core 2 Duo processzorok miatt.
Cipőt a cipőboltból
Massimo szerint az Intel nagy segítségére volt a cégnek, a gyors processzorok, meg a Windows-kompatibilitás sok vásárlót hozott az Apple-nek. Sokaknak volt fontos, hogy a Macintoshokon fusson a Microsoft operációs rendszere is, bár Massimo saját bevallása szerint csak egy olyan embert ismer, aki ne használná a Mac OS X-et egy Macen.
A sajtótájékoztatón bejelentették azt is, hogy most már a Pannon üzleteiben is lehet iPodot vásárolni. Csak nem előkészítik a terepet az Apple-mobil, az iPhone érkezésének?, kérdezte egy kolléga. Massimo hangsúlyozta, hogy nem beszélhet még meg sem jelent termékekről, de nem véletlen, hogy pont egy mobilcéggel kezdtek együttműködni. Ugyanakkor más csatornákon is próbálkoznak, függetlenül a jövőbeli termékektől. Például könyvesboltban is árulják az Apple-termékeket.
Naná. MacBook.