Judit
3 °C
7 °C

A méret a lényeg

2000.06.20. 19:04
Kedd délben megszületett az újabb média- és telekomunkációs óriás a francia Vivendi, Canal+ és a kanadai Seagram fúziójával. Az új cég értéke 34 milliárd dollár, együtes bevételük 55 milliárd, a haszon tisztességesnek tűnik: mintegy 7 milliárdos. Az egyesüléssel olyan konglomerátum jött létre, amely felveheti a versenyt az Amerikában bejelentett Time Warner/AOL-egyesüléssel. A vállalat Magyarorszagon is erdekelt olyan telefoncégekben, mint a Digitel 2002 és a Déltáv.
Bár hármas fúzióról beszélnek a szakértők, a Canal+ már eleve a Vivendi leányvállalata volt, miután ez utóbbi megszerezte a francia állam által engedélyezett 49%-ot.

Az egyesülés híre már régóta kiszivárgott. Az előzetes értesülések a Seagram vételárát több, mint 40 milliárd dollárra tették. A részvénycserén és adósság-átvállaláson alapuló ügylet során a franciák a Seagram tőzsdei árfolyamánál 32 százalékkal többet kínálnak a részvényekért, és 9 milliárd dollárnyi hitel törlesztését is magukra vállalnák.

Az egyesült cég több gazdasági szektorban is érdekelt

A Seagramot a Bronfman család irányítja, akiknek vagyonuk az amerikai alkoholtilalom idejéből ered, mivel a család alkoholt csempészet az USA-ba
A Vivendi főleg víz és hulladékszállítással foglalkozott egészen az utóbbi időkig, amikor is Jean-Marie Messier igazgatása alatt új technológiák felé fordult. Franciaországban jelentős részesedése van a mobiltelefon piacon, televíziózásban és a kiadás területén.

A kanadai Seagramot a Bronfman család irányítja, akiknek vagyonuk az amerikai alkoholtilalom idejéből ered, mivel a család alkoholt csempészet az USA-ba. Az alapító fia, Bronfman Jr. - a mostani igazgató - a céget a szórakozató ipar felé terelte és ezen nagyot lendítet a tavalyi Polygram felvásárlás.

A most megalakult Vivendi-Universal több gazdasági szektorban is érdekelt lesz, amelybe benne foglaltatik a zene (Universal music Céline Dionnal és Elton Johnnal többek között), mozi (Universal Pictures és Canal+), a szórakoztató ipar (a Universal vidámparkokkal), a televízió (hatalmas katalógussal), a kiadás (Havas) valamint a telekommunikáció (Cegetel, Vizzavi, BskyB).

Megszületett a Time Warner/AOL konkurencia

Az elsősorban elosztóhálózattal rendelkező Vivendi az egyesüléssel komoly tartalmakhoz jutott hozzzá, így kiépített csatornáin a szolgáltatás színvonalát filmekkel és zenei produkciókkal emelheti. Különböző üzletágait egyesítheti a Seagram filmgyárával és zenei kiadójával. Az egyesüléssel olyan konglomerátum jött létre, amely felveheti a versenyt az Amerikában bejelentett Time Warner/AOL-egyesüléssel.

A Seagram szeszipari érdekeltségeit valószínűleg eladják. Az angol Allied Domecq már ki is fejezte érdeklődését. A cég vezérigazgatója Jean-Marie Tessier lesz, legnagyobb részvényese pedig Bronfman Jr. 8%-kal.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?