Mark Zuckerberg a TikTok királyaival nyomul saját sztárok híján
További Tech-Tudomány cikkek
- Régészeti szenzáció: egy helyen élő emberelődök lábnyomaira bukkantak
- Elégett egy aszteroida a Föld légkörében
- Dán kutatók bizonyították: nem moderálják az önkárosító tartalmakat az Instagramon
- Azokkal a gázokkal mentenék meg a földet, amelyek miatt pusztulás fenyegeti
- Rengeteg új Nazca-vonalat talált a mesterséges intelligencia
Nem túlzás azt állítani, hogy a Facebook virágkorának vége. A platformot az évek alatt jócskán lekörözte az Intagram, a TikTok térhódításával pedig már nem nem volt képes felvenni a versenyt – ahogyan egyik közösségi oldal sem.
Mark Zuckerberg azonban meglátta a lehetőséget mindebben, és TikTok-sztárokat vett maga mellé, hogy népszerűsítse a Facebook Meta névre keresztelt anyavállalatát.
Éppen egy hete jelentették be, hogy szeretnék megnyitni az utat egy sokkal nagyobb tartalomgyártói piac irányába, ezért a cég Meta néven fut tovább – a Facebook mint közösségi oldal egyébként mindenben, így a nevében is változatlan marad, csupán a mögötte álló vállalat kap ráncfelvarrást.
A Facebook korábban hirdette meg a metaverzumprojektet, melyben az emberek VR-technológiát használhatnak majd az egymás közötti interakcióhoz a még inkább élethű élményért. Többek közt ez a koncepció indokolhatja most a cég névváltását is, melynek keretében tízezer embert vennének fel csak Európában.
Mark Zuckerberg közösségi oldala azonban már nem produkál olyan eléréseket, mint évekkel ezelőtt. Amíg egy halom Instagram-, Youtube- és TikTok-sztár van már a világon, a Facebooknak nincsenek meg a saját, általa kitermelt influenszerei, így a vezérigazgató nem bízta a véletlenre a megújulást, és a jelenlegi legnépszerűbb közösségi oldal nagyágyúihoz fordult segítségért.
Olyan TikTok csillagokat szerződtettek le, mint a közel 119 milliós követőtáborral rendelkező Khaby Lame, Oneya D’Amelio és Emily Zugay. Nem kérdés, hogy Zuckerberg az említett influenszerektől azt a virálisságot várja, amivel saját tartalmaik is hasítanak. Mindhárman eltérő formában népszerűsítik a Metát, az viszont biztos, hogy általuk ahhoz a réteghez is eljut majd az üzenet, akikhez valószínűleg máshogy kvázi lehetetlen lenne elérni.
Khaby Lame teleportálási képességeit mutatta be Mark Zuckerberg narrálásában.
No one makes jumping around the metaverse look easier than @KhabyLame https://t.co/Mw9iYqmeJg pic.twitter.com/vN7iWPGoZf
— Meta (@Meta) October 30, 2021
Oneya D’Amelio szokásához hűen dühös reakciót szolgáltatott a Facebook atyjának.
Thank you for the kind, angry words ☺️https://t.co/woJar90P05 pic.twitter.com/KQqUirOXlL
— Meta (@Meta) October 29, 2021
Emily Zugay pedig a Meta logóját parodizálta ki.
@emilyzugay A new logo calls for an even newer logo ##metapartner
♬ original sound - Emily’sTikTok.edu
Ami a TikTokot illeti, Zuckerbergék megpróbálkoztak a platform klónozásával, méghozzá az Instagramhoz hozzáadott Reels bővítménnyel. Bár voltak olyan influenszerek, akiknek sokat segített az új funkció, olyan kiugró sikert egyikük sem ért el, mint azok, akik a TikTokon szereztek népszerűséget.