Címkézni fogja a mesterséges intelligenciával készült képeket a Meta
További Tech-Tudomány cikkek
- Hallucinogén koktélt azonosítottak egy ókori egyiptomi ivóedényben
- Egyedülálló régészeti felfedezést tettek az orosz tudósok
- Év végétől az egész EU-ban változás lép életbe a mobiltelefonoknál
- Vak, a szaglását is elvesztette, de még mindig fickós a 192 éves óriásteknős
- Új, magyar nyelvű vírus kezdett terjedni a Messengeren szenteste előtt
A Meta Platforms internetes óriáscég a következő hónapokban ellenőrzés alá vonja a nemzetközi nagyvállalatok mesterséges intelligenciával készített digitális képtartalmait – közölte Nick Clegg, a Meta globális ügyekért felelős elnöke keddi blogbejegyzésben, írja az MTI a Reutersre hivatkozva.
Láthatatlan digitális forrásmegjelölésekkel, majd címkékkel látják el az ilyen képeket, felhívva a felhasználók figyelmét, hogy a képet mesterséges intelligencia készítette.
A Facebook, az Instagram és a Threads már alkalmazza a szóban forgó eljárást és a címkézést az általuk mesterséges intelligenciával előállított tartalmakra, a Meta Platforms közlése szerint tehát nem új keletű az intézkedés.
A Meta Platforms a következő hónapokban az OpenAI, a Microsoft, az Adobe, a Midjourney, a Shutterstock és a Google-t birtokló Alphabet vállalatok képtartalmait vonja vizsgálat alá.
Nick Clegg Meta-elnök szerint a felsorolt vállalatok megbízható szinten képesek saját maguk is kiszűrni a mesterséges intelligenciával generált képeket. A hang- és videótartalmakra vonatkozó eljárások bonyolultabbak, és még fejlesztés alatt állnak – mondta Clegg – de remélik, hogy az iparág többi részének is lendületet és ösztönzést tudnak adni példájukon keresztül.
A META FELHASZNÁLÓINAK HAMAROSAN KÖTELEZŐ LESZ A SAJÁT MAGUK ÁLTAL MÓDOSÍTOTT HANG- ÉS VIDEÓFÁJLOK CÍMKÉZÉSE, ÉS AMENNYIBEN VALAKI NEM MŰKÖDIK EGYÜTT, ÚGY BÜNTETÉSRE SZÁMÍTHAT – MONDTA CLEGG.
A ChatGPT-vel kapcsolatban Clegg hangsúlyozta, hogy nem áll a vállalatok rendelkezésére az AI által írt szövegek címkézésére szolgáló, működőképes mechanizmus: „ez a hajó már elment” – mondta.
A Meta-elnök rámutatott, hogy a közeljövőben egyre több „szintetikus és hibridtartalom” kerül megosztásra az interneten, így a címkézés előnyben részesítését javasolja a törlésekkel szemben.