Címkézni fogja a mesterséges intelligenciával készült képeket a Meta
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
A Meta Platforms internetes óriáscég a következő hónapokban ellenőrzés alá vonja a nemzetközi nagyvállalatok mesterséges intelligenciával készített digitális képtartalmait – közölte Nick Clegg, a Meta globális ügyekért felelős elnöke keddi blogbejegyzésben, írja az MTI a Reutersre hivatkozva.
Láthatatlan digitális forrásmegjelölésekkel, majd címkékkel látják el az ilyen képeket, felhívva a felhasználók figyelmét, hogy a képet mesterséges intelligencia készítette.
A Facebook, az Instagram és a Threads már alkalmazza a szóban forgó eljárást és a címkézést az általuk mesterséges intelligenciával előállított tartalmakra, a Meta Platforms közlése szerint tehát nem új keletű az intézkedés.
A Meta Platforms a következő hónapokban az OpenAI, a Microsoft, az Adobe, a Midjourney, a Shutterstock és a Google-t birtokló Alphabet vállalatok képtartalmait vonja vizsgálat alá.
Nick Clegg Meta-elnök szerint a felsorolt vállalatok megbízható szinten képesek saját maguk is kiszűrni a mesterséges intelligenciával generált képeket. A hang- és videótartalmakra vonatkozó eljárások bonyolultabbak, és még fejlesztés alatt állnak – mondta Clegg – de remélik, hogy az iparág többi részének is lendületet és ösztönzést tudnak adni példájukon keresztül.
A META FELHASZNÁLÓINAK HAMAROSAN KÖTELEZŐ LESZ A SAJÁT MAGUK ÁLTAL MÓDOSÍTOTT HANG- ÉS VIDEÓFÁJLOK CÍMKÉZÉSE, ÉS AMENNYIBEN VALAKI NEM MŰKÖDIK EGYÜTT, ÚGY BÜNTETÉSRE SZÁMÍTHAT – MONDTA CLEGG.
A ChatGPT-vel kapcsolatban Clegg hangsúlyozta, hogy nem áll a vállalatok rendelkezésére az AI által írt szövegek címkézésére szolgáló, működőképes mechanizmus: „ez a hajó már elment” – mondta.
A Meta-elnök rámutatott, hogy a közeljövőben egyre több „szintetikus és hibridtartalom” kerül megosztásra az interneten, így a címkézés előnyben részesítését javasolja a törlésekkel szemben.