Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A tanóra alatti telefonnyomkodás rontja a jegyeket

2018.07.27. 11:10

Azok a diákok, akiknek engedélyezik az elektronikus eszközök nem oktatási célú használatát tanóra alatt, általában rosszabbul teljesítenek az év végi vizsgáikon. Azok a diákok, akik nem kütyüznek, de részt vesznek olyan órákon, ahol használhatják őket, szintén rosszabb jegyeket kapnak. Mindez arra utalhat, hogy a kütyük használata rontja a csoportos tanulás hatékonyságát.

Az amerikai Rutgers Egyetem tantermekben végzett kutatásán azt vizsgálták, hogy megosztotta-e a diákok figyelmét, ha egyszerre kellett figyelniük az elektronikus eszközökre és az oktatóra. A tanulmányban a Rutgers 118, kognitív pszichológiát hallgató diákja vett részt. A tanórák felén megtiltották a laptopok, telefonok és tabletek használatát, a másik felén viszont engedélyezték.

Amikor jóváhagyták a kütyüzést, a diákokat megkérték, hogy rögzítsék, oktatási célra használták-e az eszközöket. Az év közben végzett tesztek azt mutatták, hogy az eszközhasználat nem rontott a diákok jegyein, de az év végi vizsgákon a kütyüző diákok minimum 5 százalékkal, illetve fél jeggyel rosszabb eredményt értek el.

Ez volt az első tanulmány, ami azt vizsgálta, hogy a megosztott figyelem hosszú távon mennyire befolyásolja a diákok eredményeit. Viszont nem érdemes mindent az eszközök nyakába varrni, és visszatérni a lúdtollhoz és a palatáblához, ugyanis

amikor engedélyezték a kütyük használatát, azok a diákok is rosszbbul teljesítettek, akik nem is használtak elektronikus eszközöket.

A tanulmány vezető szerzője, Arnold Glass professzor szerint az eredmények arra figyelmeztetik az elhivatott diákokat és tanárokat, hogy a figyelemmegosztás rejtett hatásai ronthatják a vizsgán nyújtott teljesítményt és a végső eredményeket. Hogy ezt a hatást mérsékelni lehessen, ahhoz a tanároknak el kéne magyarázniuk a diákoknak, hogy milyen hatással van a figyelem-elterelés a viselkedésükre – és nemcsak az érintett diákoknak, hanem az egész osztálynak.

(Educational Psychology | Phys.org)