Nem tudtuk, mi hiányzik, aztán megépült az interkontinentális szuperfingógép
Hallottak már Colin Furze-ről? Fiatal brit ezermester; van egy videokamerája, van rengeteg szabadideje, van egy garázsa, ahol barkácsolni szokott, és valószínűleg van egy nem tisztázott mentális problémája is. Amikor a szakértelem találkozik az elszántsággal, abból mindig különös dolgok születnek, de Furze még így is képes meglepetést okozni.
Tulajdonképpen egy kezdetleges sugárhajtóműről (pulse jet) van szó: ez egy több részből hegesztett, hajlított vascső, ami kétütemű motorként működik. Furze az összes alkatrészt és elemet maga mérte, vágta, élhajlította, hegesztette és szerelte. Az ilyen hajtóműveket házilag is elő lehet állítani: a nácik is ezt használták a V–1 repülő bombákhoz a második világháborúban.
A pulse jeteknek akár szelep sem kell: elég valami éghető anyagot fecskendezni bele – Furze gázt és folyékony üzemanyagot használt –, aztán hadd szóljon! Hát szólt is – Furze szerint épp úgy, mint egy fingás. Annyiban igaza van, hogy a pulse jetek a szakaszos működésük miatt tényleg alacsony frekvenciájú hangokat bocsátanak ki.
Nem tudni, Furze mennyire gondolta komolyan, hogy megépíti az hajtóműhöz tartozó óriássegget, de tőle nem lenne meglepő: készített magának rozsomákkarmokat, házi készítésű, viselhető lángszórót, a mennyezetre tapadó elektromágneses csizmát, illetve sugárhajtású biciklit is. (Projektjeit és aktuális elmeállapotát Furze a saját honlapján dokumentálja.)
És hogy mi ennek az értelme? Furze szerint az, hogy ha kész lesz az óriássegg, felállítja a doveri White Cliffnél, és Franciaország irányába fog fingani vele. Július 24-én kiderül, hogy sikerült-e a terv. Viszont, mivel még sosem építettek ekkora, szelep nélküli sugárhajtóművet, ez így is rekordteljesítmény.
Rovataink a Facebookon