BKV: Lehalkítható a metrózaj
Szerda reggeli cikkünkben arról írtunk, hogy a 3-as metró vezetőire munka közben mekkora nyomás nehezedik a sínek rossz állapota miatt nemrégiben elrendelt sebességkorlátozás következtében. A sofőrök nem állíthatják automata vezetésre a berendezést, ezért ellenőrzött kézi vezérléssel (CMC üzemmód) kell irányítaniük a metrót. Ami a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a menetidő nagy részében a fülkében szóló pittyegéshez kell alkalmazkodniuk.
Ez már rengeteg járművezetőt idegesít, és a megkérdezett környezetpszichológus szerint is nagyon megterhelő az idegrendszernek. Amit tovább fokoz az is, hogy sötétben dolgoznak.
A BKV válasza szerint a rendszer hangjelzésének hangerejét a vezető maga változtathatja, akár teljesen le is halkíthatja. A berendezés hangjelzésére vonatkozóan, állítja a BKV, nem érkezett panasz.
A 3-as metróvonal mostanra elérte azt az élettartamot, amikor már felújításra szorul. a cég tervezi a rekonstrukciót, azonban saját forrásaik erre a jelenleg nem elegendőek, uniós segítségre lenne szükség. Ennek előkészítését a BKV a BKK-val egyeztetve – a vonalhosszabbítással együtt – megkezdte. Az elvárt biztonsági kritériumoknak megfelelően, a szakértők által javasoltak teljes figyelembe vételével döntöttek, amikor a sebességkorlátozást a teljes vonalon bevezették.
A BKV a BKK képviselőivel és vezető hazai szakemberekkel is egyeztette azt a cselekvési programot, amely a rekonstrukcióig elegendőnek tűnik a vonal biztonságos fenntartásához. További pályaromlás esetén nagyobb mértékű sebességkorlátozások bevezetése is szükséges lehet.