A versenyfelügyeleti eljárás a Procter & Gamble televíziós reklámokban és hostessek által, a Bonux mosóporra vonatkozó, három évvel ezelőtt közzétett tájékoztatása miatt indult meg. A reklámfilmek azt állították, hogy a Bonux tisztítóereje egészen rendkívüli a hipermarketekben kapható hasonló árú mosóporok körében.
Amint arra a GVH rámutatott, a hasonló árú mosóporok közé a fogyasztók – sőt maga Procter & Gamble is – nem csupán a "Bonux" mosóporral együtt tesztelt Tomi és Biopon Takarékos mosóporokat sorolják. Más mosóporok esetében azonban a reklámfilmek állításainak alátámasztására semmilyen bizonyíték nem állt a Procter & Gamble rendelkezésére.
Ráadásul a GVH megállapította, hogy a Tomi és a Biopon Takarékos mosóporok esetében sem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy ezekhez képest a Bonux tisztítóereje rendkívüli. Ezt a rendkívüliséget ugyanis nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető. A jogsértésért a GVH 315 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.
A döntés miatt az elmarasztalt vállalkozás a Fővárosi Bírósághoz fordult, ám az első fokon elutasította a keresetét. A Fővárosi Ítélőtábla másod fokú ítéletében kimondta, hogy nem vitatja a GVH döntését, ám a bírság összegét túlzónak tartja, így azt 105 millió forintra csökkenti.