Árpád
-1 °C
9 °C

Kórházba vitték az Egyesült Államok alelnökét

2006.01.09. 15:39
Az Egyesült Államok alelnökét légzési nehézségek miatt hétfőn néhány óráig kórházban ápolták, írja a CNN. Dick Cheney rosszullétét valószínűleg az izületi problémáira szedett gyógyszer okozta.

A Fehér Ház tájékoztatása szerint Dick Cheney-t , az Egyesült Államok alelnökét hétfő hajnalban kellett a George Washington egyetemi kórházba szállítani, miután légzési nehézségekről panaszkodott. A híradások egy gyógyszert tesznek felelőssé a tünetekért, amit az alelnök a lábproblémáira szedett.

„Orvosai szerint az alelnök szervezete folyadékot tart vissza egy gyulladáscsökkentő gyógyszer miatt, amit a lábproblémáira szedett” – tájékoztatott Lea Anne McBride, Cheney szóvivője. Az alelnök vízhajtó hatású gyógyszereket kapott, és négy és fél órával később elhagyhatta a kórházat.

Alelnöki kórtörténet


Dick Cheney

A 64 éves politikus valószínűleg visszatérő izületi betegségben szenved, a probléma bal lábán jelentkezett.

Az alelnök régóta szívbeteg, összesen négy infarktuson esett át. Az első 1978-ban, 37 éves korában érte, majd 50 éves koráig két további, könnyebb infarktusa és egy szívbillentyűműtétje volt, a negyedik, komolyabb infarktus ezek után következett. 2001-ben szívritmus-szabályozót ültettek be, azóta háromhavonta kell látogatnia kezelőorvosát.

Cheney 1978-ban abbahagyta a dohányzást, 2001 óta szíve rendben működik, amit napi rendszerességgel végzett sporttal próbál szinten tartani, valamint különös figyelmet fordít az egészséges étkezésre.

McBride szóvivő tájékoztatása szerint a mostani rosszullét nincs kapcsolatban a korábbi térdműtéttel, sem a szívproblémákkal. Néhány gyulladáscsökkentő gyógyszer mellékhatása a víz visszatartása. A tünetek közt szerepel az izzadás, a légszomj és a szívizom túlterhelése is. A fölösleges folyadék a szervezetet több formában is elhagyhatja, többek között a tüdőn keresztül is távozhat, így viszont légzési nehézségeket okoz.