Tudta, hogy az Oscar-jelölt magyar kisfilm Jordán Tamásról (is) szól?
"Még mindig sok kifogásolható hiba volt a beszédemben. Ráadásul énekelnem is kellett. Annyira pocsék volt a hangom és bot volt a fülem, hogy
az általános iskolában az énektanárnőtől, mikor a kórus énekelt, kaptam 50 fillért, hogy fogjam be a számat."
Így ír fiatalkoráról Jordán Tamás, a Nemzeti Színház egykori, a szombathelyi Weöres Sándor Színház jelenlegi igazgatója Hátrametszés című, a napokban megjelent önéletrajzi könyvében, elárulva azt is, semmi sem predesztinálta a színészi pályára, mert olyan rettenetesen beszélt, hogy sokszor a szavát sem lehetett érteni.
Amiben az az érdekes, hogy pont egy ilyen helyzetről szól Magyarország első Oscar-díjra jelölt kisjátékfilmje, Deák Kristóf Mindenki-je is: egy énektanárnőről, aki a nagyobb siker és elismerés érdekében arra kényszerít minden rosszabb hangú gyereket, hogy csak tátogjanak a fellépések közben (az ötven filléres kenőpénz mondjuk nem szerepel a filmben, az igaz). És bár Deák Kristóf interjúnkban azt mondta, egy nőismerősével megtörtént eset inspirálta a filmet, az már Jordán Tamás példája miatt is biztos, hogy a Mindenki a kőkemény valóságon alapul.
Jordán Tamás egyébként, tíz évvel azután, hogy szinte a semmiből létrehozta a szombathelyi színházat, most újra pályázik az igazgatói székre. A másik pályázó a kevéssé ismert színházi rendező, Dér András. Dér nem hozta nyilvánosságra a pályázatát, Jordáné ide kattintva olvasható végig.