Elkerülhetetlen a 4-es metró Fõvám téri állomásának megépítése, legalábbis ez az álláspontja a Fõpolgármesteri Kabinetnek, amely hétfõn ülésezett.
A 4-es metró BKV-s menedzsmentjét a 2-es metró felújításánál már bizonyító BKV-s szakemberekkel erõsítenék meg, közölte az ülés után Nyári Krisztián szóvivõ. Az ülésen a fõváros vezetése, Demszky Gábor fõpolgármester és helyettesei, a szocialista Hagyó Miklós és az SZDSZ-es Lakos Imre vett részt.
Elhangzott az is, a fõváros, a BKV és a Fõvám téri állomást kivitelezõ Hídépítõ Zrt. megpróbálnak olyan megoldást találni, hogy az építõnek ne kelljen kiszállni a munkából. A cél, hogy a metróépítés ideje és költségei ne növekedjenek tovább.
Demszky Gábor fõpolgármester a közgyûlés december 20-ai ülésén jelentette be, hogy a Hídépítõ Zrt. a vállalt 140 helyett csak 200 hét alatt, több mint egy év késéssel tudná befejezni a Fõvám téri metrómegállót.
A kötbér fizetésére a Hídépítõt csak 2008 szeptemberében (a 140. héten) lehetne kötelezni, akkor ér ugyanis az alagútépítõ pajzs a Fõvám téri állomásra.
"Nem improvizálni kell, hanem részletezni a lehetõségeket, majd dönteni a legjobb megoldás mellett" - nyilatkozta az Indexnek Lakos Imre, aki hangsúlyozta, még nincs döntési helyzet a Fõvám tér ügyében: akár az is lehet, hogy elmarad az állomás megépítése, ha ez a legjobb megoldás.
Az állomás kihagyása egyrészt a metróvonal áttervezését, újabb engedélyek megszerzését jelenti, amely jelentõs idõtöbblettel jár, de módosítani kellene az EU-nak benyújtandó, 250 milliárd forintra pályázó támogatási pályázaton is, mivel megváltozna a metró költséghatékonysági mutatója.
"Meg kell erõsíteni, fel kell nõni a feladathoz" - magyarázta Lakos, miért van szükség a 2-es metró felújításának szakembereire a 4-es metrónál is. "Látszik, hogy a DBR jelenlegi szakembergárdája kevés a feladathoz" - közölte, és kifejtette, semmi rossz nincs abban, hogy a metrófelújítás alól felszabaduló metrómérnököket ezentúl a 4-es metró projektje foglalkoztatja majd. Az átszervezés Hagyó közlése szerint 60 fõt érint.