További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Miközben a fővárosi vezetés egymásra mutogat, kinek kéne kit vizsgálatra utasítani a BKV botrányos busztenderével kapcsolatban, a BKV továbbra sem cáfolja egyértelműen, hogy Antal Attila fia dolgozott az Alfa Busz Kft.-nek. Az is kiderült, hogy még a BKV-sok is drágállják a használt Volvo buszért kért 48 milliűós árat.
Sem ismerőse, sem alkalmazottja
Továbbra sem cáfolja a BKV, hogy Antal Attila vezérigazgató fia kapott pénzt a csuklósbusz-tenderen egyedül versengő Alfa Busz Kft.-től, csupán azt tagadja a közlekedési cég, hogy alkalmazásban (jogi viszonyban) állt volna a céggel.
A BKV 84 használt busz megvételére kiírt tenderének különös mozzanataira a Heti Válasz cikke hívta fel a figyelmet: a lap többek között azt állította, Antal fia, Antal Zsolt annak az Alfa Busz Kft.-nek dolgozik, amelyik a Volvóval közösen ajánlatot adott be a cégnek.
"Csak azt tudom, mondani, soha nem volt a cég alkalmazottja" - jelentette ki Regőczi Miklós a TV2-nek arra a kérdésére, hogy pénzt kapott-e az Alfa Busztól.
BKV: Ennyiért drága
A tendernek azonban nemcsak ez az egy furcsasága van, néhányról már korábban beszámoltunk. Az Alfa Busz-Volvo konzorcium által 48 millió forintért felkínált 5-7 éves genfi buszok ára 69 százaléka BKV által 2004-2006 között beszerzett új Volvóknak. (A buszok áráról Mogyorossy Tibor nyilatkozott.)
Pedig a BKV műszaki vezérigazgató-helyettese, Balogh Zsolt korábban arról beszélt, a használt buszok ára az újakénak legfeljebb 30-50 százaléka lehet, legalábbis így érné meg azokat beszerezni.
"A közbeszerzés alapján, úgy gondoljuk, hogy egy új autóbusznak a 30-50 százalékáért lehet hozzájutni egy euró 4-es minősítésű használt autóbuszhoz" - közölte Balogh városüzemeltetési bizottság január 30-ai ülésén, ami a tender pénzügyi hátterét biztosító másnapi közgyűlési döntését előzte meg. A használt genfi buszok euro 2-es motorral vannak szerelve.
A bizottsági ülésen egyébként felmerült az is, hogy annak a cégnek a vezetője vezette a BKV által a Bamako-túrán elindított buszt, amelyik a tenderen elindult. Ez a cég az Alfa Busz Kft. volt, amely egyébként a BKV-túra költségeit és a Volvo buszt is biztosította az amatőr versengéshez.
Demszky és Hagyó közleményvitája
A busztbalhét tovább színesítette, hogy csütörtökön közleményháborút vívott egymással Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, a BKV ügyeiért felelős Hagyó Miklós. Demszky a történtek kivizsgálására utasította Hagyót, aki ezt visszautasította, mondván neki nincs hatásköre a BKV ügyeit felülvizsgálni, erre szolgál a cég igazgatósága és a felügyelőbizottság. Ezek a szervek vizsgálatot indítottak egyébként, hétfőre ígértek eredményt.
Úgy tudjuk, a főpolgármester már korábban, januárban jelezte a BKV vezérének, Antal Attilának rosszallását a tenderkiírással kapcsolatban, amire a közlekedési cégnek nem volt fedezete.
Demszky szerint a BKV kész helyzet elé akarta állítani a fővárost a decemberi tenderkiírással, amihez 906 millió forintot a Fővárosi Közgyűlésnek sebtiben, január végén kellett a költségátcsoportosítást jóváhagynia.