További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elkészítette a BKV pénteken közzétett, legújabb járatritkítási csomagjának elemzését.
A korábbi 6 milliárd forintos spórolást előirányzó javaslathoz képest a mostani már csak 2 milliárd forintnyi teljesítménycsökkentést tartalmaz.
A korábbi paraméterkönyv-tervezetekhez képest, a mostani már nemcsak ritkább, de sűrűbb menetrendeket is tartalmaz.
Így például a kisföldalatti este 10 helyett 7-8 percenként jár, de ritkábban közlekedik hétvégén délután és délelőtt (2-3 helyett 3-4 perc követési időkkel). A 2-es metró szombaton 4-5 perc helyett 5-6 percenként, esténként viszont 10 perc helyett 7-8 percenként jár. A 3-as metró esténként 15 helyett 7-8, hétvégén reggel 10 helyett 7-8 percenként jár.
A szentendrei HÉV a budapesti szakaszon csúcsidőben, reggel 4-5 percenként, délután változatlanul járna. Csúcsidőn kívül sűrűbben járna, de 6 helyett csak 3 kocsival: napközben 10 helyett 7-8 percenként, este egységesen 15 percenként járna.
A gödöllői HÉV az Örs vezér tere és Cinkota között 7-8 perc helyett 10 percenként, egyébként változatlanul közlekedne. Gödöllőre 45 helyett 30 percenként járna a HÉV, de megszűnnének a Cinkota és Kerepes közötti, 30 percre nő a követési idő.
A ráckevei HÉV Budapest, Közvágóhíd és Dunaharaszti közötti belső szakaszon 20 helyett 30 percenként járna a Dunaharaszti betétjáratok megszűnése miatt. A csepeli HÉV munkanapokon késő este 20 helyett 15 percenként járna. A délutáni csúcsidőben 7-ről, 7-8 percre ritkul, szombat délelőtt 6 helyett 3 kocsival közlekedne.
Késő esténként és hétvégén reggel 10-ről 15 percre nő az 1-es villamos követési ideje, de valamivel sűrűbben járna hétvégén napközben. Ritkulna a 2-es villamos is, ahogy a többi budapesti villamosjárat. A XV. kerületi 12-es villamos ritkítása változatlan: munkanapokon este, hétvégén reggel és este nem közlekedne.
Ehhez képest a BKV új paraméterkönyvének szükségességét éppen a kötöttpályás, környezetbarát közlekedés előtérbe helyezésével indokolta.
A buszjáratok menetrendjének részletes változásairól a VEKE honlapján szerezhet információt.
A paraméterkönyv tervezetére a fővárosi szakbizottságnak, a BKV igazgatóságának és felügyelő bizottságának is rá kell bólintania, és csak ezután írhatja alá Demszky Gábor főpolgármester.
A hétfői BKV-sztrájkot a szakszervezetek többek között a járatitkítási tervek miatt hirdették meg.