Mivel a múlt pénteki sztrájkkor a BKV és a szakszervezetek között nem jött létre megállapodás az elégséges szolgáltatásokról, így kijelenthető, a BKV aznap nem szolgáltatott. A Volán buszokon és a MÁV-START vonatokon való BKV bérletelfogadás, valamint az alvállalkozói járatok üzemeltetése együttesen sem adott elégséges lefedettséget: Csepelről például sem busz, sem vonat nem közlekedett a Belváros irányába.
Így jogosnak tűnhet az utasok felvetése, hogy a kiesett nap miatt egy nappal hosszabbodjon meg a 30 napos bérletek érvényessége. Ám erre a BKV nem hajlandó, a döntés hátterét az Index kérésére a cég sajtóirodáján nem voltak hajlandók megmagyarázni.
Jogi szakértők szerint a cég utasai polgári pert indíthatnak az őket ért valós vagy vélt károk miatt, de vélhetően csak a bérlet árával arányos kárpótlást kapnának, teljes árú bérlet esetén alig 270 forintot. Márpedig aligha lesz olyan, aki ilyen kis összeg miatt pert indít a BKV ellen.
A közlekedési vállalatok mindegyike, így a BKV mellett a MÁV-START és a Volán társaságok is erőteljesen építenek arra, hogy a nem megfelelő minőségű szolgáltatásaik miatt nem kell bíróság és hatóság előtt felelniük. Az egyszeri utazások átlagos ára ugyanis olyan alacsony, hogy ekkora veszteséget az utasok némi hőzöngés és levelezés után kivétel nélkül lenyelnek. Ez a gyakorlat nem motiválja a társaságokat az érdemi panaszkezelésre és válaszadásra sem.