További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A BKV mindig számlálta utasait, és most sem tesz mást - erősítette meg a Népszabadság hírét az Indexnek Regőczi Miklós, a társaság vezérigazgató-helyettese. Hajnalban és a késő este számolják az utasokat a földalattin, mondta a vezérhelyettes, erre az ad lehetőséget, hogy immár teljes a jegy- és bérletellenőrzés ezen a vonalon, és estefelé kisebb a forgalom.
A körúti villamoson már számoltak
Regőczi szerint volt már idén számlálás a 4-6-os villamoson is, és a társaság egyébként is rendszeresen méri az utasforgalmat a járatain. Később máshol is folytatódik majd az akció.
A kommunikációért felelős vállalatvezető a Népszabadságnak elmondta, hogy a közlekedés jobb szervezése a cél. Az Indexnek kifejtette, elképzelhető, hogy a számlálás nyomán csökkentik a követési időt a kisföldalattin, kora reggel és hajnalban, illetve késő este ugyanis sokkal kisebb a forgalom.
Zajlik a leépítés
Regőczi megerősítette érdeklődésünkre, hogy jelenleg is zajlik 170 dolgozó elbocsátása, november-decemberben azonban újabb leépítés várható. Járművezetőket nem küldenek el, hanem a műszaki és adminisztratív állományt csökkentik, mondta a vezérigazgató-helyettes.
A Népszabadságnak Regőczi elmondta, hogy az úgynevezett paraméterkönyvet is átvizsgálná a BKV. Ez azt eredményezheti, hogy a BKV teljesítményét a Fővárosi Közgyűlés a jövőben rugalmasabban határozná meg, úgy, hogy attól a cég legalább tíz százalékban eltérhetne saját hatáskörében. Így a viszonylatok számát, hosszát, sebességét év közben is módosíthatná a közlekedési vállalat.
Tiltakozik a VEKE
Ezzel kapcsolatban a VEKE állásfoglalást adott ki, amelyet az Indexhez is eljuttatott a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület.
A VEKE szerint a 10 százalékot is elérő, brutális mértékű szolgáltatáscsökkentés lehetőségét is sejteti a Népszabadságnak adott Regőczi-nyilatkozat. Ez számos járat megszüntetését és szinte minden járat ritkítását jelentené, ami még felvetésként is elfogadhatatlan a civil szervezet szerint.
Nem ezt ígérték
"Antal Attila vezérigazgatói kinevezésekor személyesen Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, Hagyó Miklós ígérték meg, hogy nem lesz járatritkítás, a vezérigazgató pedig ígéretet tett arra, hogy a pazarlást megszünteti és a BKV nullszaldóssá tételével teszi elkerülhetővé a szolgáltatás csökkentését" - emlékeztet a VEKE.
"Itt az ideje, hogy a Főváros és a BKV vezetése elszámoljon: hogyan áll a BKV átalakítása, mennyi megtakarítást hoztak az intézkedések és miért kerültek ismét napirendre járatritkítások. Elfogadhatatlan, hogy a BKV az átszervezéstől remélt megtakarítások elmaradása miatt most az utasokon hajtaná be a hiányzó milliárdokat" - folytatódik a közlemény.
A VEKE ezért felszólítja Budapest főpolgármesterét, hogy cáfolja meg a BKV vezetőjének kijelentését és tegyen ígéretet arra, hogy nem támogatja a járatritkítási javaslatot, visszafejlesztés helyett a tömegközlekedés fejlesztésére törekszik és nem csökkenti a BKV szállítási teljesítményét 2008-ban.