Nyári Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója az MTI-nek nyilatkozott a főváros új közlekedési rendszertervéről. Nyári a dugódíjat emelte ki a még nem nyilvános tervből, amelyről kedden tárgyalt a Főpolgármesteri Kabinet, noha az Index információi szerint a tervben csak röviden szerepel ez az elképzelés.
A programot a Főmterv Zrt. által vezetett szakmai konzorcium készítette. A mérnökök 2012-től dugódíjat javasolnak a Hungária körút-Október 23. út-Bocskai út-Karolina út-Alkotás utca-Margit körút vonalán belül.
A szakértők rámutatnak arra, hogy az általuk javasoltnál kisebb, csak a Nagykörúton belüli úthasználati díj, zóna meghatározása esetén járhatatlanul zsúfolttá válnának a körutak és a hozzájuk kapcsolódó Duna-hidak. A koncepció 400-600-800 forintos behajtási díjakkal modellezte a várható forgalomcsökkenést, ennek megfelelően naponta 60-110 ezer autóval kevesebb közlekedhetne a belső negyedekben, csökkentve ezzel a levegőszennyezettséget, a zsúfoltságot.
A kabinet felkérte a szakértőket, hogy fél év alatt készítsenek részletes intézkedési tervet a 2020-ig megvalósítandó jogszabályi változásokról és fejlesztésekről, beleértve ezek költségvetési vonatkozásait is.