Horváth Éva, a DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője az Infó rádiónak elmondta, hogy legtöbben lakásuk falainak hajszálrepedéseire panaszkodtak, de előfordult, hogy egy autóra ráborította a szél a rosszul rögzített paravánt.
Eddig mintegy negyvenen nyújtottak be kártérítési igényt a metróépítés kapcsán felmerült problémák miatt, ebből a BKV tucatnyit ismert el jogosnak.
A legtöbb kárigény 50-100 ezer forintra vonatkozott, a legmagasabb összeget egy autós kérte, akinek járművére ráborult egy rosszul rögzített paraván.
Hajlszálrepedések a falakon
A legjellemzőbb a lakásokon belüli hajszálrepedések miatt benyújtott kárigény, ám ez sem túl gyakori a metróépítés több éves folyamatához képest, mondta el az InfoRádiónak a DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője.
Horváth Éva szerint folyamatosan mérik az esetleges mozgásokat, a műszerek óránként küldik a jelentéseket, tehát érzékelik, hogy van-e elmozdulás valamelyik háznál. Szükség esetén leállítják az építkezést, tette hozzá a szóvivő.
A DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője emlékeztetett, hogy a budai oldalon már zajlanak az építkezések, mi több, egy 76 méteres alagút már meg is épült. Az esetleges kártérítéseket biztosításból fizetik, tette hozzá Horváth.