A BKV első ütemben szeptember 22-től, a 7E busz Kelenföldi pályaudvari végállomásán, illetve második ütemben szeptember 29-től a 4-es és 6-os villamosok Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri és Fehérvári úti végállomásainál szalagkorlátok felállítását tervezi.
A kijelölt területeken a szalagkorlátok felállítása többletköltséget nem jelent, a fokozott ellenőrzés kiterjesztésével azonban sokkal több biztonsági őr teljesít majd szolgálatot. Az ellenőrzés első napjaiban, és különösen a csúcsidőszakokban (reggeli munkakezdés előtt, valamint a délutáni órákban) várhatók kisebb fennakadások, torlódások a megállóhelyeken.
Az idei év első 5 hónapjában megközelítőleg 6,4 millió utast ellenőriztek a jegyellenőrök, mintegy 200 ezer fővel szemben kezdeményeztek pótdíjazást, a munkavégzésükre azonban mindösszesen 400 panasz érkezett.
A tavaly márciustól bevezetett fokozott felszín alatti ellenőrzésnek köszönhetően a BKV Zrt. napi bevételei jelentősen növekedtek, illetve a metróvonalakon szinte minimálisra csökkent a bliccelők száma is. A korábbi tapasztalatok szerint a fizető utasokat is megelégedéssel tölti el a jogosulatlanul utazók kiszűrése.
A szeptember végi fokozott felszíni ellenőrzési akcióból származó bevételnövekedést a Társaság a szolgáltatás fejlesztésére kívánja fordítani, aminek köszönhetően tisztábbak lesznek a járatok, illetve tovább nő az utasok biztonságérzete is, áll a közleményben.
A VEKE szerint értelmetlen a kordon
Semmi értelme a BKV szalagkorlátos ellenőrzésének, mert a bliccelők egy megállóval később fognak le- illetve felszállni - mondta a Független Hírügynökségnek Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője. A szóvivő szerint néhány perc alatt el lehet sétálni a végállomástól a 4-es és 6-os villamosok első megállójáig, így a bliccelőket nem szűri ki a BKV új jegyellenőzési módszere. A VEKE szerint sokkal hatékonyabb lenne az ellenőrzés, ha más európai országokhoz hasonlóan nagyobb létszámban szállnának fel az ellenőrzök a járatokra.