További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Egy hónapja leállt a munka a 4-es metró Gellért téri állomásánál, hogy a beruházás gyorsabban befejeződhessen, adta hírül az Info rádió. A rejtély nyitja Gulyás László, a DBR Metró projektigazgatóság vezetője szerint az, hogy a már eddig elszenvedett hathónapos csúszást a kivitelező úgy akarja behozni, hogy áttervezi a födémrendszert. A tervezés még tart, február közepén indulnak újra a munkák.
Vitáznak a kivitelezővel
Gulyás László az Info rádióban elmondta, arról egyelőre még vitáznak a kivitelezővel, hogy ki miatt csúszik az építkezés. A kivitelező szerint az volt a baj, hogy az állomás nem kapta meg időben az építéshatóság engedélyét.
A DBR Metró projektigazgatója azonban rámutatott arra, hogy a kivitelezési tervek elkészítését még tavaly februárban kiadták az építőnek, a vállalat azonban csak igen lassan készült el vele, és ez lassította a munkát.
Gulyás szerint azonban a jelenlegi leállás a beruházónak nem jelent többletköltséget. Február közepén folytatják az áttervezett állomás építését a Műegyetem rakparton, méghozzá úgy, hogy a későbbre tervezett Gellért téri feljárót is megépítik egyúttal, így később nem kell újra lezárni a környékbeli utakat.
Csak a Gellért téren áll a munka
Gulyás László az Indexnek elmondta, csak a Gellért téri építkezésnél áll a munka, a többi helyszínen folytatódik a beruházás. A Gellért téren a kivitelező kérésére, és a mérnökökkel való konzultáció után tervezik át a létesítményt, miközben az építéshatósági engedélyeztetés még zajlik.
A projektigazgató elmondta azt is, hogy februárban folytatódhat a betonfalak építése, minthogy a téli időjárás egy méternél mélyebben a föld felszíne alatt nem okoz problémát, illetve megfelelő betont használva nem lehet gond a kivitelezéssel még egyméteres mélységben sem. (A talaj egyméteres mélységig fagy át télen.)
Februárban újrakezdik
A négyes metró építését korábban számos tényező hátráltatta: a dél-budai Etele téren az indítóakna elhelyezését kellett megváltoztatni. Szintén a budai oldalon egy társasház is perelt a nyomvonal meghatározása miatt. Pesten a IX. kerületi önkormányzattal vitatkozott a főváros az engedélyeztetés miatt, illetve a Vámház körúti Nagyvásárcsarnok egyik alagútja került hirtelen útjába a metróépítőknek, ezért kellett módosítani az utolsó pillanatban a terveket.
Most kedden Gulyás László az Indexnek úgy becsülte, hogy február 10. és 15. között kezdődhet újra a kivitelezés a Gellért téren.