Az előterjesztés szerint a normál tarifa alapdíja 300-ról 500 forintra, a kilométerdíj 240-ről 260 forintra, a várakozási díj pedig a percenkénti 60-ról 86 forintra nőne.
Az éjszakai utasoknak a tervek szerint még ennél is többet kellene fizetnie: itt az alapdíj 420-ról 700 forintra, a kilométerdíj 336-ról 364 forintra, a percdíj pedig 84-ről 120 forintra emelkedne.
Az előterjesztésben hangsúlyozzák, hogy a hatósági árakat nyolc éve nem emelték, illetve hogy a hatósági ár a maximum, amit a taxisok elkérhetnek az utastól, a piaci versenyben ettől lefelé is el lehet térni.
Jelenleg szinte az összes társaság a most érvényes plafonhoz közeli árakat alkalmaz. A hatósági díj emelését tavaly októberben a taxisok minden lobbizása ellenére nem vette napirendre a fővárosi közgyűlés. A városatyák ugyanis attól tartottak, hogy a fővárosiak a közműdíj-emelésekkel együtt az ő nyakukba varrják a taxizás drágulását is.
A taxiskamara azzal támasztotta alá az akkori, mintegy 50 százalékos emelés szükségességét, hogy a jelenleg is érvényes árakhoz nyolc éve nem nyúltak hozzá. A mostani, cizelláltabb javaslat szerint az alapdíj és a várakozási díj növekszik jelentősen, a kilométerdíj pedig kevésbé. Ennek a változatnak nagyobb esélye van arra, hogy politikai támogatást kap a fővárosi képviselőktől.
Ez azért lenne jó a taxisoknak, mert a korábbiakhoz képest jelentősen csökkent az átlagfuvar hossza: hét és fél helyett inkább csak öt kilométert tesz meg az átlagos taxiba ülő utas. A fix induló alapdíj növelésével kompenzálható lenne ez a kiesés.