Kínai tulajdonban Arden F1 lesz a Jordanből

2004.11.30. 13:40
A brit Sunday Times című lap legutóbbi számában azt írta, hogy Eddie Jordan ötvenhét millió dollárért hamarosan eladja F1-es istállójának 50,1 százalékát egy kínai multinacionális vállalatnak, és jövőre már Arden F1 néven indul a csapat.
Alig két hete dőlt el, hogy jövőre egy új csapat, a Jaguarból alakult Red Bull Racing indul a Forma-1-ben, és egyre valószínűbb, hogy 2005-ben a Jordan nevet is egy új váltja föl. A patináns brit lap, a Sunday Times legutóbbi számában arról írt, hogy Eddie Jordan eladja a teamet, és a gárda neve jövőre már Arden F1 lesz.

"Már mindenben megállapodtak a felek"

Az újság az Arden egyik befektetési tanácsadóját szólaltatta meg, aki részese az ügyletnek: "A felek már mindenben megállapodtak, hamarosan aláírják az adásvételi szerződést."

A Sunday Times úgy értesült, a Jordan, illetve az őt támogató ír konzorcium 50,1 százalékot enged át Christian Hornernek, az Arden vezetőjének, aki mögött csendestársként egy eddig ismeretlen kínai multinacionális cég áll: a távol-keleti vállalat ötvenhét millió dollárt (10,5 milliárd forint) fizet.

Szeptemberben úgy tűnt, Jordan a dubai sejknek adja el az istállóját, de az uralkodó végül úgy döntött, saját csapatot alapít Team Dubai néven, és a McLaren segítségével 2006-tól indul a világbajnokságon. Az Arden Racing évek óta az egyik legsikeresebb Forma-3000-es gárda, többször nyertek bajnokságot a kategóriában, így nem meglepő, hogy feljebb lépnek.

A csapatnév a legjobb reklám

A Jaguart felvásárló Red Bull-főnök, Dieter Mateschitz ezzel szemben pusztán üzleti érdekből vett magának Forma-1-es istállót, legalább is ezt állítja a világhírű energiaital-gyártó hirdetéseivel foglalkozó cég, a CSS Stellar egyik munkatársa, Nigel Currie.

A szakember pontosan nem árulta el, mennyit fizetett a Fordnak Mateschitz a Jaguarért, de azt nem hallgatta el, hogy a team rajthoz állítása és a 2005-ös évének finanszírozása összesen 126 millió dollárba (23,4 milliárd forint) kerül. Szerinte így is megéri a befektetés.

"Mateschitz azt akarta, hogy a cégét a Ferrarival, a McLarennel és a Toyotával említsék együtt. Mivel az istálló neve Red Bull lett, a márkanevet használják majd a riporterek, az újságírók és a szurkolók is, ami óriási reklám" - nyilatkozta Currie a brit Independent című lapnak. Ráadásul az autók fényezése is pontosan az üdítősdobozra emlékeztet, ami szintén növeli a reklámértéket.

A Jaguart a Forma-1 óriási költségei miatt adta el a Ford, amely megszabadult a versenymotorjait gyártó Cosworth tuningcégétől is.