Új menedzsert kapott Baumgartner

2004.12.10. 12:27
Baumgartner Zsolt édesapja, Baumgartner Antal szerződést kötött az angol Rick Gorne-nal, illetve a vezetésével működő Goman Ltd. nevű menedzsercéggel, így a jövőben ők is segítik a magyar Forma-1-es versenyző karrierjét. Baumgartner eddigi ügynöke, Frank Tamás nem tudott Gornék felkéréséről, meglepődött a hír hallatán.
A jövőben Rick Gorne angol menedzser, illetve a vezetésével működő Goman Ltd. is segíti Baumgartner Zsolt Forma-1-es pályafutását - tájékoztatta az MTI-t az első magyar F-1-es versenyző édesapja, Baumgartner Antal.

"Bővítem a Baumgartner-csapatot"

"Huszonöt éve, amióta első műhelyemet létrehoztam, híve vagyok a csapatmunkának, a jó gárdának. A Forma-1 igazi csapatjáték. A pilóták, mérnökök, tervezők, szerelők, tesztelők, a menedzsment, mint a jól megolajozott fogaskerekek, összehangoltan működnek a siker érdekében. Ha szorul a fogaskerék vagy hiányzik egy fog, a rendszer nehézkesen, kevésbé hatékonyan működik. Éppen ezért szeretném kibővíteni a Baumgartner Zsoltot menedzselő csapatot a Rick Gorne angol menedzser vezetésével működő Goman Ltd-vel - indokolta Gornék alkalmazását az idősebb Baumgartner. - Ez a világszínvonalú, nemzetközi referenciákkal rendelkező iroda és annak teljes szakmai háttere Zsolt Forma 1-es karrierjét még jobb irányba terelheti. Hangsúlyozom, hogy a csapatot bővíteni kívánom a lehetőségek maximális kihasználása érdekében. Számomra, családom számára, valamint a népes szurkolótábor számára is a legfontosabb Zsolt sikere, illetve pozitív hazai és nemzetközi megítélése."

Gorne tizenhat éve menedzsel autóversenyzőket

A menedzsment új tagját egy sajtótájékoztató keretén belül mutatja be hamarosan a nagyközönségnek a Baumgartner Team.

Rick Gorne már több mint két évtizede tevékenykedik a technikai sportágakban, társalapítója volt a British American Racingnek (BAR), és a cég hivatalos honlapja szerint 1988 óta végez menedzseri tevékenységet versenyzők mellett. A Goman Ltd. 2000 óta működik, kiemelten foglalkozik az F-1-ben, a CART-ban és az IRL IndyCar-ban érdekelt pilótákkal.

Frank már egy osztrák tehetségnek is segít

Néhány hete felmerült, hogy Baumgartner Antalnak nézeteltérése támadt fia eddigi egyetlen menedzserével, Frank Tamással, aki tavaly jordanes teszt-, majd versenyzési lehetőséghez, később a minardis szerződéshez segítette a pilótát. A papa állítólag nehezményezte, hogy Frank már nem kizárólag Zsolt ügynöke, de segíti az igen tehetséges osztrák Patrick Friesachert is. A fiatal versenyző, akire már a Williams-BMW is felfigyelt, novemberben ingyen tesztelhetett a Minardival, és annak ellenére, hogy életében először vezetett F-1-es autót, azonnal rekordidőt ért el.

Frank meggondolja, hogy maradjon-e

Frank Tamás az említett tesztek idején az Indexnek elmondta, Friesacher pályája nem gátolhatja Baumgartner karrierjét, vagyis miatta biztos nem fogja elveszíteni helyét a Minardinál.

Szerkesztőségünk péntek délben telefonon érte el Frank Tamást, aki nem tudott Gorne felkéréséről, az Indextől hallott róla először. "Velem senki nem közölt semmit a Baumgartner Team részéről, ezért meglepetés Rick Gorne kinevezése" - nyilatkozta. Az idősebb Baumgartner szavaiból az derül ki, továbbra is számítana Frank munkájára is, ám nem biztos, hogy a menedzser is ezt akarja: "Át kell gondolnom, hogy mi legyen a következő lépés. Elképzelhetőnek tartom, hogy Baumgartner Antal továbbra is igényt tart a működésemre, ám ezek után az a kérdés, hogy én akarok-e velük dolgozni".

"Gorne bárkivel képes üzletet kötni"
Rick Gorne az angliai kisvárosban, Scunthorpe-ban született, és sokáig autóversenyzőnek készült. Előbb gokartozott, majd együléses kategóriákban indult, míg egy baleset ketté nem törte addig győzelmekben gazdag karrierjét: huszonöt éve, 1979 nyarán a Formula Atlantic sorozat inglistoni futamán egy fának ütközött. A balesetet megúszta, viszont a kocsi totálkáros lett, így adósságokkal a nyakán versenygép nélkül maradt. Hogy törlessze tartozásait, a Brit Autósport Szövetségnél (BARC) kezdett dolgozni, majd 1982-ben társult az autóépítő Adrian Reynarddal. Feladata a cég vezetése, pénzügyi menedzselése volt. Dolgát jól végezte, különösen emlékezetes üzlete, amikor az Egyesült Arab Emirátusoknak adott el tizenkét Formula Ford autót: meggyőzte a sejkeket, hogy a hadsereg vadászpilótáinak remek szórakozás lenne a repülés nélküli napokra. A Reynard sikeres lett a keze alatt, a nyolcvanas évek végén már Forma-3000-es kocsikat is gyártott, és 1990-re 15 millió dolláros éves forgalmat bonyolítottak. Egészen jól ment az üzlet, de túl nagy fába vágták a fejszéjüket, Forma-1-es projectbe fogtak, és ez anyagilag majdnem tönkretette a céget. Végül Gorne újabb remek húzása megmentette őket: negyven Forma-3-as kocsit sikerült eladnia Mexikónak. Az üzletember 1997-ben ismét a Forma-1 felé kacsingatott, barátjával, Jacques Villeneuve menedzserével, Craig Pollockkal megalapították a British American Racinget, azaz a BAR istállót. Gorne a csapat pénzügyi igazgatója lett, de a katasztrofális 1999-es bemutatkozó szezon után áthelyezték, és fiatal tehetségek felkutatásával kellett foglalkoznia. Ekkoriban kezdett egyre inkább saját vállalatára, a Goman-re koncentrálni, amely a kilencvenes évek közepén Amerikában menedzselt olyan sikeres pilótákat, mint Gil de Ferran és Alex Zanardi. Három éve végleg elhagyta a BAR-t, de tízszázaléknyi részesedést - Craig Pollockkal közösen - megtartott, és a múlt héten megpróbálta megakadályozni a csapat Hondának történő eladását. Beadványát a londoni bíróság azonnal elutasította. Időközben szakított legjobb barátjával, Adrian Reynarddal is, két éve már, hogy a legnagyobb rivális Lolához szerződött. Gorne karrierjét talán Willi Weber, a Schumacher-fivérek menedzserének nyilatkozata fejezi ki a legjobban: "Rick Gorne bárkivel képes üzletet kötni".