Baumgartner 'szinte biztosan' a Forma-1-ben marad

2004.12.02. 17:30
A Minardi csapat alapítója, Giancarlo Minardi egy angol hetilapnak, az Autosportnak adott interjújában arról beszélt, valószínűleg jövőre is náluk versenyezhet Baumgartner Zsolt. A magyar pilóta helye azért vált kétségessé, mert édesapja 2005-ben nem tudta volna az ideihez hasonló mértékben támogatni őt, de Minardi szerint a huszonhárom éves sofőr mecénásai "megnyugodtak, amikor kiderült, jövőre a Jaguar motorjait használhatja a gárda".
Az utóbbi hetekben bizonytalanná vált Baumgartner Zsolt Forma-1-es szereplése, mert felmerült, egyes szponzorai jövőre nem támogatnák őt. A versenyző és menedzsere sem tagadta, mecénást keresnek. Csapata, a Minardi a múlt héten tíznél is több tehetséges és kevésbé tehetséges sofőrt próbált ki a misanói teszten, hogy megtalálja Bruni és Baumgartner lehetséges utódját, mégis úgy tűnik, a huszonhárom éves magyar maradhat 2005-re is: az istálló alapítója, jelenlegi igazgatója, Giancarlo Minardi az Autosport című angol lapnak megerősítette, megtarják őt.

A Jaguar motorja lehet a garancia

"Baumgartner szinte biztosan velünk marad jövőre is. Mióta bizonyossá vált, hogy jövőre is Cosworth-motorokkal indulhatunk, ráadásul a Jaguar erőforrásait használhatjuk, megnyugodtak a szponzorai" - nyilatkozta a menedzser.

November elején, két héttel azelőtt, hogy biztossá vált a Minardi-Cosworth kapcsolat folytatódása, Frank Tamás, Baumgartner menedzsere az Indexnek azt nyilatkozta: "a pilóta egyik legnagyobb szponzora, az édesapja, jövőre már nem tudja támogatni fiát úgy, mint idén, ezért kellenek új mecénások".

Bruni távozása valószínűbb

Elképzelhető, bár már közel sem ilyen biztos, hogy Gianmaria Bruni is Minardi színekben indulhat jövőre is. Baumgartner csapattársával a szezon közben többször is összeveszett a tulajdonos Paul Stoddart, ám Minardi szerint, "ha sikerül felébreszteni az olasz szponzorok érdeklődését", helyette sem igazolnak mást.

Szintén jó hír lehet a támogatóknak is, hogy már készül az istálló új kocsija is: "Már építjük az új gépet, amely az első néhány versenyt követően mutatkozhat be versenyen is".

Az új konstrukció azután vált szükségessé, hogy az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) új szabályokat vezetett be a 2005-ös idényre.