Schumacher az élre tért vissza

2005.01.19. 10:29
Kedden a barcelonai Forma-1-es pályán három hónap után ült újra F1-es autóba Michael Schumacher. A Ferrari hétszeres világbajnoka azonnal a nap legjobb idejét érte el, megelőzte a másik hat jelenlévő pilótát, a második Mark Webbernél 1,7 másodperccel volt gyorsabb.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher háromhónapos kihagyás után kedden vezetett újra Forma-1-es autót, de azonnal a legjobb időt futotta a barcelonai tesztek első napján, kedden.

#alt#
Klikk a képre!
A német pilóta a Ferrari hibrid autójával körözött, amelyen már voltak 2005-ös módosítások, de még közelebb állt a tavalyi modellhez, mint az új szezon első négy versenyén használandó, a szabálymódosításoknak megfelelően átépített F2004B-hez. A szárnyak elhelyezése és felépítése még a tavalyi volt, amely jóval magasabb kanyarsebességet tesz lehetővé. Az F2005-öt az f1racing.net szerint csak egy jó hónap múlva, február 21-én mutatják be Maranellóban, nem messze a gyár központjától.

Kedden a harminchat éves sztárpilóta tette meg a legnagyobb távot a jelenlévő hét szereplő közül, összesen 103 kört ment. Legjobbja a pályacsúcstól 1,7 másodperccel maradt el, viszont tavaly májusi, saját pole pozíciós idejénél csak négy tizeddel volt gyengébb. A második leggyorsabb, Williams-BMW-vel futó Mark Webbert pedig nagy különbséggel, másfél másodperccel előzte meg.

A barcelonai pályát nemrég aszfaltozták újra, így az még nagyon csúszik, emiatt tért vissza a Ferrari is részben az F2004-es géphez.

"Az aszfalt rettentően csúszott, ezért ismét a régebbi beállításokkal ment Michael" - árulta el a nap végén Sabine Kehm, Schumacher sajtóreferense.

A keddi barcelonai eredmények
1. M. Schumacher (Ger, Ferrari) 1'15"461 (103 kör)
2. Webber (Aus, Williams) 1'17"137 (92)
3. Pizzonia (Bra, Williams) 1'17"357 (92)
4. Trulli (Ita, Toyota) 1'18"392 (64)
5. Coulthard (GB, Red Bull) 1'18"449 (68)
6. Liuzzi (Ita, Red Bull) 1'19"389 (66)
7. R. Schumacher (Ger, Toyota) 1'19"961 (47)

A világbajnok persze így is elégedett volt: "Nagyon jó volt újra F1-es gépet vezetni, élveztem minden pillanatát".

A vásárnapi körülményekhez képest már rengeteget javult a pálya állapota, akkor Jenson Button még a BAR-Honda bemutatóján több mint tíz másodperccel maradt el a szokásos időktől, és félig vizes pályára való intermediate gumikkal gyorsabb volt, mint a száraz abroncsokkal.

Hétfőn viszont a pálya üzemeltetői megkezdték az aszfalt legumizását, nappal alacsonyabb kategóriás Formula-autók, éjjel utcai kocsik köröztek rajta, hogy használhatóvá tegyék, és az F1-es gyakorlás egész héten folytatódhasson.