A többi csapat tejel a Ferrarinak

2005.01.18. 14:25
A Forma-1 legkisebb költségvetésű csapatának tulajdonosa, Paul Stoddart az angol F1 Racing című lapnak adott interjújában elárulta, minden csapatnak fizetnie kell az olasz istálló "sportban végzett munkájáért és a Forma-1-ben való részvételéért". Még az ő alakulata, a Minardi sem kivétel, így minden évben átutal egy nagyobb összeget a Ferrarinak.
A Ferrari a Forma-1 történetének legnagyobb, leggazdagabb és legsikeresebb istállója, a vörös autók már a legelső futamon is ott voltak, és azóta is mindig rajthoz álltak. Michael Schumacherrel a volánnál az utóbbi öt évben megnyerték a vezetők világbajnokságát, a konstruktőrökét pedig sorozatban hatszor. A Minardi a másik véglet, a gárda csak a nyolcvanas évek közepén alakult, pontot is alig szerzett, és szinte minden évben csődközelben van.

Kötelező támogatni a Ferrarit

A kiscsapat tulajdonosa, Paul Stoddart viszont idén is kitöltött egy Ferrari névre szóló csekket, ugyanis az istállók és Bernie Ecclestone között érvényben lévő Konkord-szerződés miatt az összes csapatnak kötelező támogatnia az olasz csapatot.

"Érthetelen, hogy a legszegényebbnek miért kell a leggazdagabbat pénzelnie. Sőt, mindenki más is fizet a sportban végzett történelmi munkájuk és a Forma-1-ben való részvételük miatt. Legalább is ez a szerződésben megjelölt indok" - nyilatkozta az F1 Racing nevű angol havilapnak Stoddart.

A megállapodás titkos, Stoddart mégis beszélt

A szerződés ugyan titkos, de az üzletember ennek ellenére nyíltan beszélt az eddig ismeretlen részletekről, sőt a legújabb Forma-1-es pletykára is kitért. Felmerült, hogy a 2005-ös szezon szabályváltoztatásait valójában nem is a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA), hanem a Ferrari munkatársai írták.

"Nem tudom, igaz-e, de azt beszélik, hogy a Ferrari tizennyolc embere segített az FIA-nak kidolgozni az új szabályokat. Persze ez csak pletykának tűnik, de Max Mosley FIA-elnök többször is elmondta már, hogy az olaszokkal konzultálnak a módosításokkal kapcsolatban" - mondta Stoddart.

"Idén és jövőre is nyerni fognak"

Ezek után a Minardi-főnök biztos benne, hogy idén, majd jövőre is a Ferrari lesz a világbajnok: "Idén is uralták a mezőnyt, ha pedig tényleg beleszólhattak a szabályokba, továbbra is fogják. Higgyenek nekem, a Ferrari 2005-ben és 2006-ban is világbajnok lesz".

A Forma-1 kilenc csapata az előző szezon végén megegyezett, hogy az idény közbeni teszteléseket harminc napra csökkentik, ehhez egyedül a Ferrari nem járult hozzá. Korábban állítólag az unalmas kvalifikációs rendszer megváltoztatását is a Ferrari vétózta meg - igaz, ebben a Minardi és a Jordan is mellette állt -, és a szabálymódosításokban sem értett egyet a többi istállóval.