Briatore a Renault-lengéscsillapítóért harcol

2006.07.31. 14:23
Nem aggódik második vb-címéért Fernando Alonso, igaz, 25 helyett már csak 11 egységgel vezeti a pontversenyt. Az utóbbi három futamon 14-et hozott rajta Michael Schumacher, aki zsinórban háromszor győzött. A Renault visszaesésében kulcsszerepet játszik lengéscsillapítójuk betiltása, de Flavio Briatore csapatfőnök még harcol az újraengedélyezéséért.
"Teljesen biztos vagyok benne, hogy Magyarországon alkalmas gumikkal és beállítással térünk vissza, és ezt a hétvégét el is felejthetjük" - nyilatkozta magabiztosan Fernando Alonso a vasárnapi Német Nagydíj után, amin csak ötödik lett, és előnye a vb-pontversenyben 17-ről 11 egységre csökkent.

Közel öt pont/futam

A Hockenheimben is győztes Michael Schumacher a legutóbbi három futamon 25-ös hátrányról jött föl.

A Renault egy pillanatig sem volt versenyben a Ferrarival, autói csak az ötödik és a hetedik helyről indultak, a futamon valójában a pontszerzésért, nem pedig a dobogóért küzdöttek.

Alonso másképp látta: "Szerintem nem mentünk olyan rosszul, esélyünk volt a dobogóra, de az első garnitúra gumival túl sok időt veszítettem, amit később lehetetlen volt behozni".

A gyártók versenyében pontokat adtak föl Alonso miatt

A spanyol világbajnok a múlt héten betiltott, majd újra engedélyezett, de végül elővigyázatosságból nem használt lengéscsillapító nélkül, a még mindig lassú Michelin gumikon még csapattársánál, Giancarlo Fisichellánál is lassabb volt.

Az olasz negyedikként be tudott volna futni, de Alonso és az egyéni vb érdekében a címvédő mögé sorolták az istálló vezetői, konstruktőr-vb pontokat áldoztak föl egyéni sikere miatt.

Még biztos a címvédésben

"Amíg előtte vagyok, nem izgulok, de ha így folytatjuk, hamarosan kiegyenlít, ezért a következő futamon a maximumot kell nyújtanuk. Még mindig vezetjük a világbajnokságot, és meg tudjuk nyerni, ebben biztos vagyok" - elemezte az esélyeit Alonso.


Briatore összevonja szemöldökét

Flavio Briatore Renault-csapatfőnök a Francia Nagydíj után a Michelinnek szólt be, szállítsanak jobb gumikat, ezúttal az alkatrészt betiltó Nemzetközi Autós Szövetséget, az FIA-t kritizálta: "Nem igazságos, hogy valakit azért büntetnek, mert a találmányát a többiek nem tudják lemásolni".

Többen használták, a Renault-nál volt meghatározó

A Renault tavaly szeptember óta használta a különleges első lengéscsillapítót, amit öt, esetleg hat másik istálló, köztük a Ferrari és a McLaren is lemásolt. Hockenheimben persze kiderült, nem tökéletesen, az ő gépeik alig vagy egyáltalán nem lassultak a segédeszköz nélkül.

Briatoréék még nem mondtak le teljesen találmányukról, a eurosport.com szerint a héten megpróbálják elérni az FIA-vezetőinél, hogy újra használhassák. Lobbijuk sikere viszont szinte esélytelen.