Egyed, Egon
13 °C
28 °C

Már kopizza a Red Bull a Merci új fegyverét

2012.03.16. 14:56

Ötletes hátsó szárnyat használt a Mercedes az Ausztrál GP pénteki szabadedzésein, az állítható hátsó szárnyat (DRS) a két éve kitalált F-csatornás megoldással kötötte össze. A légterelő két nagy oldalsó eleme üreges, mint ahogy a felső nagy pillér is. Amikor a DRS zárva van, az üreg nyílása, egy lyuk is zárva van, de amint Schumacherék felnyitják a DRS-t, a lyuk szabaddá válik, és az oldalpanelba ömlik a levegő. Onnét a kis csatornán jut el a keresztelembe, aminek nyílásain aztán átáramlik - így a hátsó szárny még jobban le van szorítva, és ez nagyobb végsebességet eredményez. A trükkről az első képet az Autosport mutatta be, itt.

"Van egy érdekes rendszer az autón, ami egyáltalán nem komplikált, úgyhogy biztos vagyok benne, a többiek figyelik, és eldönthetik, szükségük van-e rá vagy sem. Nem olyan kaliberű a dolog, mint a dupla diffúzorunk vagy a befújt diffúzorok voltak az utóbbi években, de egyértelműen hasznos, ezért csináltuk meg. Teljesítményben nem jelent masszív előnyt, ám azt nem fogom elárulni, hogyan működik" - nyilatkozta az Autosportnak Ross Brawn csapatfőnök.

A Red Bullt irányító Chris Horner elismerte, ők már elkezdték lemásolni a szárnyat, mert mindenképp megéri.

A W03-as Mercedesnek ráadásul az első szárnyában is lehet valamilyen hasonlóan ötletes csatornarendszer, de erről még nem tudni, hogyan működik.

Tunéziai nyaralásra vágyik?

Sousse, Monastir, Djerba, Mahdia hihetetlen árakon! Foglaljon azonnal!

Budapesti szállások

Fővárosi hotelek, apartmanok, panziók itt!