További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Barcelonában kedd reggel kilenckor elkezdődött a tesztszezon második napja, érkezett pár új arc, aki az elsőn még pihenhetett, mert csapattársa kezdte bejáratni a kocsit.
- Red Bull Racing - Max Verstappen
- Ferrari - Kimi Räikkönen
- Williams - Lance Stroll
- McLaren - Stoffel Vandoorne
- Force India - Esteban Ocon
Räikkönen úgy kezdte a napot, ahogy Sebastian Vettel hétfőn befejezte, sok körrel és probléma nélkül, nála csak a mercedeses, hétfői leggyorsabb Lewis Hamilton indult erősebben: már fél 11-re 1 ezredre került a hétfői idejétől.
Verstappen alatt nem akadozott a Red Bull, mint egy nappal korábban Ricciardónál, és a 18 éves Strollt is csak egy szerencsés kicsúszás hátráltatta. Egy pillanatra leállították a körözést miatta, de hamar vissza tudott jönni a pályára, úgyhogy komolyabb szünetre nem volt szükség.
A McLarennél újra lassan indult a nap, de Vandoorne aztán egész jól belejött, és ha gyorsan nem is, de legalább folyamatosan tudott körözni, ami Alonso hétfőjéről nem mondható el.
Barcelonai teszt, 2. nap, 11:15-kor:
1 Hamilton (Mercedes) 1m21.766s
2 Raikkönen (Ferrari) 1m23.359s
3 Verstappen (Red Bull) 1m24.366s
4 Ocon (Force India) 1m24.488s
5 Stroll (Williams) 1m26.040s
6 Kvyat (Toro Rosso) 1m26.161s
7 Vandoorne (McLaren) 1m26.204s
Csakhogy a belga sem sokáig élvezhette a McLaren-Hondában a köröket, fél egy után az istállótól már azt közölték, hogy a motor megint megállt, nem tudják, miért, így jön a motorcsere. Próbálják megtalálni, mi lehet a gond.
Hamilton mindeközben tesztcsúcsot futott, ami leginkább a szuperlágy gumiknak köszönhető. 1:20.983 lett az új rekord. Raikkönen 1:22.831-gyel második volt az ebédszünet kezdetén, csakhogy a kettővel keményebb, közepes gumikkal. 1:23.180-nal a Force India-pilóta, Esteban Ocon állt harmadikként, bár autója 10 perccel egy óra előtt lerobbant, vagy legalábbis megállt a pályán, és rövid időre piros zászlót okozott.
A keddi idők a nap felénél, ebédszünetben:
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m20.983ss 1m20.983s 56 kör2 Kimi Raikkonen Ferrari 1m22.831ss 1.848s 47
3 Esteban Ocon Force India/Mercedes 1m23.180ss 2.197s 27
4 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m23.200ss 2.217s 36
5 Max Verstappen Red Bull/Renault 1m23.212ss 2.229s 31
6 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m25.012ss 4.029s 44
7 Lance Stroll Williams/Mercedes 1m26.040ss 5.057s 12
8 Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 1m26.201ss 5.218s 29
9 Antonio Giovinazzi Sauber/Ferrari 1m33.741ss 12.758s 5
10 Jolyon Palmer Renault - - 1
Az ebédről a korábban kicsúszó Stroll már nem tért vissza a pályára, a Williamstől Rob Smedley mondta el, hogy a kocsi megsérült, pár alkatrészt vissza kell küldeniük a gyárba Angliába, leghamarabb szerdán lesz menetkész az autó. A tinédzser aztán konkretizálta, az első szárny tört el, amiatt nem tudtak többet menni kedden.
Ahogy nem tért vissza Hamilton sem, mert átadta a Mercedest Valtteri Bottasnak a délutánra. Egy másik finn mozdult viszont az időlistán, fél három körül a Ferrari is feltette végre legalább a lágy gumit, ami 1:22.0-ás kört eredményezett. Másodpercnyivel volt lassabb Hamilton szuperszoftos csúcsánál, ami nem rossz.
Sőt, Raikkönen a következő etapján két tizedre - 1:21.198 - jött fel Hamiltonra, amire csak azért nem mondhatjuk, hogy kiváló, mert nem tudjuk, mennyi benzin volt a Ferrariban. Valószínűleg jóval kevesebb, mint a Mercedesben, de az olaszok eddigi produkciója így is nagyon ígéretes.
A jelzőket fokoznunk kellett, mikor negyed négyet ütött az óra: 1:20.960, 23 ezreddel aláment a ferraris Hamilton idejének, eggyel keményebb gumikeveréken, és átvette a legjobb időt, illetve a vezetést a teszten.
A McLarennél eközben második motorcseréjükön dolgoztak, háromnegyed ötre végeztek, így az utolsó bő órában ki tudták küldeni Vandoorne-t. Nagyjából ekkor végzett a második napján is tökéletesen működő Mercedes az első versenyszimulációjával, amit Valtteri Bottas gond nélkül hajtott végre.
Barcelonai teszt, 2. nap, végeredmény
1. K. Raikkönen Ferrari 01:20.960 108 kör
2. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:20.983 66
3. M. Verstappen Red Bull Racing 01:22.200 89
4. K. Magnussen Haas F1 01:22.204 118
5. E. Ocon Force India F1 01:22.509 86
6. D. Kvyat Scuderia Toro Rosso 01:22.956 68
7. V. Bottas Mercedes Grand Prix 01:22.986 101
8. J. Palmer Renault 01:24.139 53
9. A. Giovinazzi Ferrari 01:24.617 66
10. S. Vandoorne McLaren 01:25.600 40
11. L. Stroll Williams 01:26.040 12
Újabb jó napot zárt a Haas-Ferrari Kevin Magnussennel, negyedik lett a dán, a Red Bull pedig elkezdett komolyan dolgozni Verstappennel a kocsiban, aki a harmadik időt érte el. Kettejük mögött Ocon végzett a Force Indiával.
A legvégére Vandoornnak legalább az utolsó helyről sikerült elmozdulnia, bár ez valójában senkit nem vigasztal. Folytatás szerdán.