További Forma-1 cikkek
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
Kissé meghökkentő, de teljesen logikus összeesküvés-elméletet gyártott Bernie Ecclestone, amit a Red Bull-főnök Chris Horner meg is támogatott, így már sokkal többnek tűnik egyszerű feltételezésnél.
Bernie ugye idén januárig az F1 nagyfőnöke volt, így rálátott mindenre, ami az F1-ben történt, arra is, ami nem az ő dolga lett volna. Bár ha úgy vesszük, minden az ő dolga volt. Az is, hogy ki milyen motorral megy.
Az első szál: Bernie állítja, a Mercedes segített felhozni a Ferrari közepes motorját, persze nem ok nélkül.
Senki nem tudja, ki segített, azon kívül, aki segített. De odagyúltak a motorhoz. Méghozzá a Mercedes, és méghozzá jó okkal. Vb-t nyerni a Sauber ellen egy dolog, a Ferrari ellen egy másik. Nem tudom biztosan, de ha a Mercedes technológiát vitt az olaszokhoz, jó lépés volt. Mivel az is biztos, hogy a Mercinek jól jött, hogy A., a Red Bull nem kapta meg a legerősebb motorokat, B., a Ferrari tisztes ellenfél lett, akit le kellett győzni
- pedzegette Ecclestone a La Repubblicának.
Ha visszaemlékszünk, tavaly nyáron az volt a helyzet, hogy a Red Bull rettentően összeveszett a Renault-val, terítéken volt a szakítás, és elkezdett a csapat motort keresni. A Mercedes volt a Red Bull első választása, és kezdetben hajlottak a dologra a németek, aztán hirtelen mégsem. Ez után ment az RBR a Ferrarihoz, ami szintén nyitott volt, Sergio Marchionne Ferrari-elnök beszélt róla, hogy ők bizony adnának motort az RBR-nek. Aztán hirtelen ő is visszakozott.
Igen, ez eddig puszta spekuláció, de vegye át a szót Ecclestone-tól Chris Horner RBR-csapatfőnök.
Hm, tipikus Bernie-logika, ahogy ezt összerakta. Az tiszta sor, hogy a Ferrari és a Mercedes között nagyon szoros együttműködés van. Ahogy a mítingeken együttműködnek...az egyik nem teszi fel a kezét a másik nélkül manapság. Szóval a dinamika megvan. Nem először történt ilyen az F1-ben, és nem is utoljára. De hogy az egyik segítette-e a másikat, azt nem tudom.
Ez már elég erősen arra enged következtetni, hogy a Merci-Ferrari paktum létezett, sőt, még létezik.
Még egy erre utaló részlet: kedden tárgyalnak az F1-csapatok a 2021-es új motorszabályokról, és már kiszivárgott, sőt, a Ferrari-elnök meg is mondta, ők nem akarnak nagy módosításokat. Ahogy a Mercedes sem.
Sőt, eszünkbe juthat az is, hogy július végén épp nálunk, a Hungaroringen volt egy Mercedes-Ferrari-találkozó, amikor a németektől Toto Wolff tárgyalt Marchionnéval a Merci-főhadiszálláson.
Tök logikus, hogy ők együttműködnek: elhúztak a Red Bulltól - annak ellenére, hogy azok már megkezdték a felzárkózást -, így továbbra is az az érdekük, hogy a 2010 és 2013 között verhetetlen RBR verhető maradjon.
Az első helyet aztán majd elintézik maguk között.