A Juventus futballklub januárban, a Forma-1 egy jó hete váltott címert, és az eredmények közötti hasonlóságot nem lehet nem észrevenni. Ha elsőre nem tűnne fel, az F1-logót forgassuk el 90 fokban, és máris jobban látszik.
![clk](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1893/18932/189329/18932989_a778d72e96a91f0f02a0c701fbf0c3f9_wm.jpg)
Valójában ez a kettő tök ugyanaz, mintha tükörbe néznének. A koncepció teljesen azonos.
Az F1-nél a két jobbra forduló vonal az autókat jelöli, a rájuk merőleges kereszt a célvonalat - mint mondta a napokban a sorozat egyik marketingfőnöke.
A Juventusnál kicsit bonyolultabban jutottak el a végeredményhez, ahogy azt az alábbi képen láthatjuk.
![juvebadge](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1893/18935/189353/18935327_1173157_b51a0bc364d868b15fa77d49da566caf_wm.png)
A két logót nem ugyanaz a reklámügynökség tervezte, nem is állnak egymáshoz közel a cégek. A hasonlóság oka az lehet, hogy mindkettőnél a fő célpont, hogy a mai digitális platformokon jól megjeleníthető legyen.
A Juvéé és az F1-é is túl bonyolult volt ehhez, változtatni, egyszerűsíteni kellett. Sem a Juventus-, sem az F1-drukkerek nem fogadták jól a cserét, de a futballklubnál már látszik, hogy az első felzúdulás után gyorsan lecsillapodnak a szurkolók, és elfogadják a módosítást.
Az F1-nél még ágállnak ellene, Sean Bratches, a sorozat marketingfeje elmondta, számítottak erre, de valójában elismerésnek érzi, hogy a rajongók ennyit foglalkoznak az új logóval.