Miklós
-7 °C
4 °C

Gera Zoltánt felültették?

2005.05.26. 23:52
Az angol West Bromwich Albion magyar középpályása, Gera Zoltán hétfőn írta alá szerződését a Pepsivel, és akkor a cég úgy tájékoztatta a sajtót: már megkezdték a tárgyalásokat, hogy a következő reklámfilmben a játékos Beckhammel, Ronaldinhóval, Roberto Carlosszal szerepelhet együtt. A filmért felelős londoni Pepsi-központban még csak nem is hallottak Gera nevéről, sőt, leírni sem tudták.
A Ferencvárosból augusztusban Angliába szerződött Gera Zoltán valamennyi mérkőzésen pályára lépett a bennmaradást az utolsó pillanatban kiharcoló West Bromwich Albionban. Hat gólt szerzett, a soccernet.com beválasztotta az év legjobb csapatába, egyértelműen a legjobban jegyzett magyar labdarúgó lett.

Gera a futballelitben

Nem véletlenül keltette fel a Pepsi magyarországi érdekeltségének figyelmét, és a cég büszkén jelentette be hétfőn, hogy Gerát a szponzoráltjai közé választották. "Gera Zoltán a világ futballelitjébe kerül a szerződés révén, olyan prominens futballistákkal láthatjuk együtt majd, mint: David Beckham, Roberto Carlos, Raul Gonzales, Ronaldinho, Thierry Henry, Fernando Torres, Rafael van der Vaart" - tudatta a hétfői sajtótájékoztatóra kiadott hivatalos közlemény.

Azt is tudatták: "a Pepsi és a sportoló között pedig már most tárgyalások folynak arról, hogy az üdítőitalgyártó ősszel készülő legújabb reklámfilmjében milyen szerephez jut a magyar futballsztár." A Blikk szerdai számában már meg is álmodta, hogy Henry helyén szerepel majd a magyar válogatott csapatkapitánya.

Négymilliós szerződés?

A szerződés részleteit üzleti titokként kezelte a vállalat, jóllehet köztudott, hogy David Beckham évi kétmillió fontot - közel 740 millió forint - kap a kólák reklámozásáért. Az Index ugyanakkor úgy értesült, hogy a március végi tárgyalásokkor Gerának mindössze húszezer dollárt, vagyis alig több mint négymillió forintot kínáltak, ami meglehetősen kevésnek tűnik. Vélhetően ez az összeg nem változott, vagy csak kevéssel emelkedett. Vagyis: a WBA játékosa Beckham órabérét kapta.

Kivel is szerződött Gera?
A New York-i alapítású Pepsi Incorporated, a márkavédjegy birtokosa, Pepsi Americas viszont egy chicagói székhelyű palackozó cég, amelyik franchise rendszerben terjeszkedve az európai régióban a magyar, a szlovák, a cseh és a lengyel piacot felügyeli, illetőleg az anyavállalat termékeinek terjesztését irányítja a négy országban. Gera az utóbbival szerződött.
A Pepsi New York-i központja a londoni irodának adja ki az európai piacra készülő reklámfilmek elkészítését és terjesztését. (Marketingtevékenységet persze önállóan folytathatnak.) A franchise rendszerben érintett országok, mint Magyarország, ezeket a filmeket készen kapják, ezzel együtt a filmek forgatásához lényegében semmi köze nincsen.

Az Indexet úgy tájékoztatta a cég marketingigazgatója, Reisz Anna, hogy bárkivel is szerződjenek, sohasem szokták nyilvánosságra hozni a részleteket, és ez nemcsak a sportolókra vonatkozik. Hozzátette, még a szerződés időtartamát sem árulhatja el, nemhogy az összegét.

Nem igazán kifejezhető az ára

Kérdésünkre, hogy érzése szerint mennyit ér Gera arca, úgy felelt: "nem igazán kifejezhető pénzben, mert attól függ, mire és hogyan használnak egy játékost reklámcélokra."

Arról is érdeklődtünk, hogy felvették-e már a kapcsolatot a filmek forgatását intéző londoni Pepsi-irodával, ahogy azt a hétfői közleményben tudatták, de Reisz szerint ez "csak felesleges szócséplés." "Most kezdjük a hivatalos részét" - jelentette ki. Hogy milyen kapcsolatban állnak a londoni irodával, nem nyilatkozott, mert mint ismételte: üzleti ügyekről nem beszélhet, majd a beszélgetés befejezését kérte.

Gera hétfőn úgy vélekedett, Ronaldinhóval szeretne egy filmben lehetőséghez jutni, trükközni. A szerződés részleteivel kapcsolatosan az ügyeit intéző menedzseriroda azt közölte, hogy mindenben a Pepsit kérdezzük.

A londoni iroda: betűzzék Gera nevét

Az aláírt szerződésnek megfelelően az utolsó fordulóban kézfejtörést szenvedett futballista kedden egész délutánját kitöltő fotózáson vett részt, hiszen ahogy a hétfői közlemény is írta: "Gera hamarosan látható lesz a Pepsi magyarországi hirdetésein: interneten, óriásplakátokon, posztereken." A jelenlegi állás szerint ez a biztos, a beharangozott filmre viszont várni kell.

Ehhez képest elhamarkodottnak tűnnek a hétfőn elhangzottak, amit alátámasztani látszik, hogy a londoni iroda egyik marketingese, Sasha Newell eddig még nem is hallott Geráról, mi több, le kellett neki betűzni a magyar játékos nevét.