A Facebook is beszáll a helymeghatározós játékba

2010.08.11. 15:47
A Facebook hamarosan a piacra léphet egy új szolgáltatással, melynek segítségével mindenki megoszthatja, éppen hol tartózkodik. Az ilyen alkalmazások sikere egyre nagyobb főleg küldföldön, de már itthon is vannak felhasználók. A Facebook állítólag a legnagyobbal, a Foursquare-rel is tárgyalt.

A Facebook olyan alkalmazással bővülne, ahol a felhasználók meg tudnák osztani ismerőseikkel, éppen hol tartózkodnak – suttogják magukat jól értesültnek mondó iparági szakemberek. A pletyka forrása maga Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója volna, aki egy kerti partin mondta azt, hogy hamarosan indul a szolgáltatás. Akkor még nem lehetett tudni, hogy a már meglévő szolgáltatásoktól, a Foursquare-től, a Gowallától vagy a Brightkite-tól veszik át az adatokat, vagy teljesen saját alkalmazást készítenek.

A CNet értesülései szerint a helymeghatározós alkalmazás néhány héten belül készen lesz, és egy másik féltől fogja kapni az adatokat. Ez mindkét félnek hasznos lehet, hiszen a Facebook egy már bejáratott cég tapasztalatait tudja integrálni az oldalába, másfelől a cég hozzáfér a hatalmas adatbázishoz, amit majd idővel a felhasználók létrehoznak.

A Facebook természetesen nem kívánta kommentálni az értesülést, a szóvivő csak annyit mondott, hogy valóban dolgoznak hasonló projekteken.

A helymegosztó szolgáltatásokról többször is írtunk már, ezek segítségével tudatjuk barátainkkal, éppen hol vagyunk, így ők is könnyen megtalálnak anélkül, hogy bármit megbeszéltünk volna. Jelenleg is fut egy játék az Indexen, mellyel napijegyet lehet nyerni a Szigetre, ha bejelenkeznek Foursquare-rel valamelyik helyszínre, írnak valami tippet, vagy megtalálják kitelepült stúdiónkat és bejelentkeznek a kollégáknál.

A közösségi oldal állítólag a Localeze szolgáltatóval fog együttműködni, ez az a cég, mely a Twitter Places nevű alkalmazása mögött is van. A cég képviselője sem volt hajlandó kommentálni az értesülést, annyit azonban mondott, hogy a néhány hónapon belül a közösségi szájtokkal kapcsolatos bejelentenivalójuk lesz.

Ehhez a hírhez kapcsolódhat, hogy nyár elején a Facebook megvette a Hot Potato szolgáltatást, mellyel nem helyszínekre, hanem eseményekre lehet bejelentkezni. Állítólag a Foursquare-re is ajánlatot tettek, de nem sikerült a felvásárlás. Nem is ők voltak az egyedüli vevőjelöltek, a Yahoo is érdeklődött a szolgáltatás iránt. A CNet egyik forrása szerint 120 millió dollárt ajánlottak, de a Foursquare 25 százalékkal többet kért, így a Facebook kiszállt a tárgyalásokból.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM