Adatvédők köpnek a Facebook levesébe

2014.03.10. 10:20

A Facebook nemrég 19 milliárd dollárért felvásárolta a Whatsappot. Mostanra feltűntek azok is, akik nem örülnek az üzletnek; nekik elsősorban adatvédelmi aggályaik vannak.

Az üzletkötés ellen több adatvédelmi szervezet is tiltakozott. Azt szeretnék, hogy az amerikai felügyeleti szervek állítsák le a felvásárlást, amíg a Facebook nem mondja meg, hogy pontosan mihez kezdenének a Whatsapp-pal begyűjtött felhasználói adatokkal.

A Facebook azt állítja, hogy semmit: a Whatsapp a Facebooktól függetlenül működne. A Whatsapp ráadásul kényes az anonimitásra és a felhasználói adatok védelmére, így nem is gyűjthetik azokat.

A Whatsapp azzal szerezte a felhasználóbázisát, hogy megígérte: nem gyűjti be a felhasználók adatait reklámcélokra

– áll a Szövetségi Kereskedelmi Bizottsághoz (FTC) benyújtott panaszban. Ezt két nonprofit csoport írta: az Electronic Privacy Information Center és a Center for Digital Democracy.

A felhasználók számos személyes adatot szolgáltattak a cégnek, beleértve a közeli barátoknak küldött szöveges üzeneteket. A Facebook rutinszerűen gyűjti be a felhasználói adatokat célzott hirdetésekhez, és világossá tette, hogy a Whatsapp-felhasználók adatait is begyűjtené a saját üzleti modelljéhez

– folytatódik a közlemény.

Hogy ez miért probléma? Mert a Whatsapp-felhasználók azzal a tudattal használják a szolgáltatást, hogy az adataik biztonságban vannak. Az adatvédők attól tartanak, hogy a felvásárlás ezen változtathat. A Facebook szerint viszont nem ez a helyzet.

Ahogy már korábban többször is elmondtuk, a Whatsapp önálló vállalatként fog működni, és tartja magát az adatvédelmi és biztonsági elveihez

– tudatta a Reutersen keresztül a Facebook.

Az Instagram lehet az intő példa

Az Itcafé cikke megemlíti, hogy a Facebook nyilatkozatainak hitelességét az Instagram 2012. decemberi esete is cáfolhatja. Amikor a Facebook felvásárolta a képmegosztót, nem sokkal később megváltoztatta a felhasználási feltételeket. Az új kitétel viszont nagy felháborodást keltett, így az Instagram szinte azonnal – a félreérhető szóhasználatra hivatkozva – törölte is a kifogásolt részt. Eszerint az Instagram hirdetői ellentételezés nélkül használhatták volna az oldalra feltöltött képeket, felhasználói neveket és metaadatokat.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM