Ambrus
-7 °C
3 °C

A HP százötven új terméket zúdít a piacra

2003.08.13. 08:09
A Hewlett-Packard hétfőn százötvennyolc új készüléket mutatott be - elsősorban szórakoztató elektronikai, otthoni számítástechnikai és digitális fényképezéssel kapcsolatos termékeket.
A cég egyúttal 300 millió dolláros marketingkampányba kezdett, elsősorban azzal a céllal, hogy meggyőzze a vásárlókat, hogy a HP termékei egyszerűen és kényelmesen kezelhetők. Ezt a felfogást tükrözik például a már júniusban piacra került "minden egyben"-nyomtatók is; ezek csaknem olyan minőségben nyomtatnak, mint a fotólaborok gépei, emellett szekennelni és másolni is lehet velük.

Nagy hangsúly került a digitális fotózásra: a most bejelentett eszközök között szerepel a világ első nyolcpatronos nyomtatója, mely a HP állítása szerint a hagyományos fényképeknél is jobb minőséget képes produkálni, illetve a HP Photosmart 945-ös digitális fényképezőgép (a széria legnagyobb és legdrágább darabja), mely 5,3 megapixeles felbontással és 56-szoros zoommal rendelkezik.

Rossz idény

A tavalyi év vége az amerikai kereskedők számára az utóbbi évtized legrosszabb idénye volt: hálaadás és karácsony között 113 milliárd dollár bevételt értek el, ami 11 százalékkal kevesebb, mint a 2001-es év ugyanezen időszakában. Az elemzők idén is hasonló eredményre számatanak, így a HP - és más cégek is, például a Dell, a Sony és az Apple - már jóval karácsony előtt elkezdte marketingkampányát. A HP egyébként tavaly nyáron is indított hasonló akciót, akkor ötven új termékkel álltak elő.

A hagyományos készülékek, esetleg azok továbbfejlesztett változatai mellett a cég számos új fejlesztéssel is előrukkolt: például a szeptember közepén boltokba kerülő DVD Movie Writer dc3000 a számítógéphez és a videólejátszóhoz csatlakoztatva lehetővé teszi a régi VHS-, Hi8- és Digital 8-szalagok DVD-re írását egy lépésben. Elemzők szerint a 399 dollárba kerülő terméknek nagy sikere lesz, hiszen az amerikai háztartások 35 százalékában van kamera, és ezek kétharmada még mindig szalagra rögzít. Ezeken pedig nehéz keresni és szerkeszteni is nehéz őket.

Szintén sikerre számíthat az átlátszó felületű állószkenner, melynél a felhasználó láthatja, hogy éppen mit olvas be; ez jelentősen megkönnyíti a nehezen kezelhető anyagok, például könyvek, újságok vagy térképek szkennelését.