Mária
-7 °C
3 °C

Oprendszer a böngészőben

2005.11.03. 11:15
Szinte bármilyen elektronikai eszközön elérhető lesz a Microsoft két fő terméke: Bill Gates, a vállalat elnöke bejelentette az online szolgáltatásként működő Windows Live és Office Live szoftvereket.

Nem áll meg a számítógépre telepíthető Windows és Office fejlődése, de a Microsoft nagyon próbál megfelelni annak az igen népszerű trendnek, amely a szoftvert is csupán egy szolgáltatásnak tekinti. Ez a lépés a felhasználók szempontjából mindenképpen előnyös, hiszen nem kell majd drága dobozos terméket venniük.

Sok százmilllió felhasználó

A decemberben debütáló Windows Live valójában az MSN új kliensszoftvere, amely nagyjából ingyenes lesz: a Microsoft hirdetésekkel próbálja fenntartani. Bár cégek is igénybe vehetik a szolgáltatást, a Windows Live elsősorban otthoni használatra, az MSN több mint 250 milliós felhasználói táborának készül, akiket mind megpróbálnak majd átcsábítani az új platformra.

Minden extra igényt kielégít a szolgálatatáscsomag, például lesz benne RSS-alapú honlaptervező, levelező és még a csevegőszoftver is fejlettebb lesz: hatszáz partner nevét tudja tárolni, és a barátok akár meg is oszthatják egymással a címjegyzéküket. A Cnet informatikai szaklap szerint a Microsoft üzleti partnerei és a vetélytársai egyaránt szabadon elérhetik a Windows Live programozási interfészét, a felhasználói interfésze pedig az AJAX szabványra épül, azaz nagyon hasonlít majd a Google Gmail kezelőfelületére.

A nyilvánosságra hozott adatok szerint az Office Live alapvetően az Outlook Web Access továbbfejlesztése, hiszen az emailkliens meg a csoportmunkát segítő naptárak és feladatlisták mellett elemző és ügyfélmenedzsment-modulok is lesznek benne, és az ügyfelek tíz gigabájtos online háttértárat kapnak. A Microsoft tízfősnél kisebb cégeknek ajánlja a szolgáltatást, amelynek a bétája 2006 első negyedévében jelenik meg.

A dollármilliárdokra hajtanak

Mindkét szolgáltatás a reklámokra épül: a Windows Live és az Office Live a jövőre induló Adcenter kontextusfüggő hirdetéseit jeleníti meg. A Microsoft jelentős bevételekre számít, hiszen az internetes közönsége 400 millió fogyasztóból, 35 millió kisvállalkozásból és 55 millió informatikusból áll, és saját becsléseik szerint 2015-ben 150 milliárd dolláros lesz az online hirdetések piaca.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.