Zelma, Rajmund
-10 °C
-3 °C

Oprendszer a böngészőben

2005.11.03. 11:15
Szinte bármilyen elektronikai eszközön elérhető lesz a Microsoft két fő terméke: Bill Gates, a vállalat elnöke bejelentette az online szolgáltatásként működő Windows Live és Office Live szoftvereket.

Nem áll meg a számítógépre telepíthető Windows és Office fejlődése, de a Microsoft nagyon próbál megfelelni annak az igen népszerű trendnek, amely a szoftvert is csupán egy szolgáltatásnak tekinti. Ez a lépés a felhasználók szempontjából mindenképpen előnyös, hiszen nem kell majd drága dobozos terméket venniük.

Sok százmilllió felhasználó

A decemberben debütáló Windows Live valójában az MSN új kliensszoftvere, amely nagyjából ingyenes lesz: a Microsoft hirdetésekkel próbálja fenntartani. Bár cégek is igénybe vehetik a szolgáltatást, a Windows Live elsősorban otthoni használatra, az MSN több mint 250 milliós felhasználói táborának készül, akiket mind megpróbálnak majd átcsábítani az új platformra.

Minden extra igényt kielégít a szolgálatatáscsomag, például lesz benne RSS-alapú honlaptervező, levelező és még a csevegőszoftver is fejlettebb lesz: hatszáz partner nevét tudja tárolni, és a barátok akár meg is oszthatják egymással a címjegyzéküket. A Cnet informatikai szaklap szerint a Microsoft üzleti partnerei és a vetélytársai egyaránt szabadon elérhetik a Windows Live programozási interfészét, a felhasználói interfésze pedig az AJAX szabványra épül, azaz nagyon hasonlít majd a Google Gmail kezelőfelületére.

A nyilvánosságra hozott adatok szerint az Office Live alapvetően az Outlook Web Access továbbfejlesztése, hiszen az emailkliens meg a csoportmunkát segítő naptárak és feladatlisták mellett elemző és ügyfélmenedzsment-modulok is lesznek benne, és az ügyfelek tíz gigabájtos online háttértárat kapnak. A Microsoft tízfősnél kisebb cégeknek ajánlja a szolgáltatást, amelynek a bétája 2006 első negyedévében jelenik meg.

A dollármilliárdokra hajtanak

Mindkét szolgáltatás a reklámokra épül: a Windows Live és az Office Live a jövőre induló Adcenter kontextusfüggő hirdetéseit jeleníti meg. A Microsoft jelentős bevételekre számít, hiszen az internetes közönsége 400 millió fogyasztóból, 35 millió kisvállalkozásból és 55 millió informatikusból áll, és saját becsléseik szerint 2015-ben 150 milliárd dolláros lesz az online hirdetések piaca.