Párhuzamosan azzal, hogy a magyar felhasználók között az Explorer népszerűsége átmeneti visszaesés után újra lenyomta a Firefoxét, befutott a MarketShare elemzőcég jelentése a böngészőpiac alakulásáról.
Eszerint az Explorer világszerte tovább veszített a népszerűségéből, két hónap alatt egy százalékkal csökkent a piaci részesedése, és most 72 százalékon áll; a Firefox közel a 20 százalékhoz, a Safari 6 százalék fölé kúszott, az Opera és a Netscape pedig továbbra is küzd az egyszázalékos határ eléréséért (a Chrome, ami egyes mérések szerint egy nap alatt elérte ezt, ebben a felmérésben még nem szerepel).
A Microsoft ennek ellenére bizakodó az Explorer jövőjével kapcsolatban. Dean Hachamovitch, a böngésző fejlesztőcsapatának vezetője magabiztosan nyilatkozta az Ars Technicának, hogy a Chrome színrelépése cseppet sem zavarja őket, és az IE8 úgyis lenyomja majd az összes konkurensét. Jobbak a szolgáltatásai, jobban védi a felhasználó személyes adatait, és több lehetőséget ad a júzernek, hogy az saját böngészési stílust alakítson ki - szólnak Hachamovitch érvei.
Hivatalosan egyelőre nincs adat arról, mikor jön ki a végleges Explorer 8, de a béta weboldalára kikerült egy megjegyzés, ami szerint a terméktámogatás november elsejéig él - ez pedig arra utal, hogy novemberben véglegesnek nyilvánítják a bétát, és új verziójú böngészővel vonul a Microsoft a Firefox, és a Chrome ellen.
A Microsoft időközben elindította 300 millió dolláeos marketingkampányát, amivel egyrészt az Apple-nek szeretne visszavágni a híres I'm a PC, I'm a Mac sorozatért, másrészt terjeszteni a gondolatot, hogy a Windows Vista, az Internet Explorer, meg úgy általában a Microsoft jelenti a technológia jövőjét. Az első (a neten elég lehangoló fogadtatásban részesült), másfél perces reklámban Bill Gates cipővásárlás közben találkozik a népszerű sorozatszínész Jerry Seinfielddel.