A céghez közeli forrásokra hivatkozó techcrunch.com szerint igazolódni látszik az a korábbi feltevés, ami szerint a web egyik meghatározó oldalát, a Facebook közösségi site-ot üzemeltető cég papírjait május harmadik hetében, egész pontosan május 17-étől lehet majd először jegyezni, bár más jelentések szerint az egy héttel későbbi, május 24-i indulás is felmerült.
Az előzetes becslések szerint százmilliárd dollár értékű Facebook célja ötmilliárd dollárnyi tőkebevonás, amit 125 millió kibocsátott részvénnyel próbál majd elérni, amelyek egyenkénti névértéke 30-40 dollár között alakul majd a jegyzés indításakor (a papírok a Nasdaq forgalmában az FB kódot kapják majd). Az árfolyam alakulását nehéz megjósolni, egyes elemzők az eleinte nagyot hullámzó, de hosszú távon kiegyensúlyozott görbét tippelnek, de az sem lehetetlen, hogy a papírok értéke rövid idő alatt a háromszorosára nő, ahogy az a korábban a tőzsdére küldött, hasonló profilú LinkedInnél is megtörtént.
A Facebook az internet megkerülhetetlen szereplőjévé vált az elmúlt években, 845 millió regisztrált felhasználójának nagyjából fele, 483 millió napi rendszerességgel használja is a rendszert. Az ingyenesen használható oldal eddig jellemzően a reklámbevételekből tartotta fent magát, 2011-ben 85 százalékot, az azt megelőző években pedig a 90 százalékot is meghaladó volt a marketingbevételek súlya, a fennmaradó részt pedig jellemzően az oldalon elérhető fizetős alkalmazásokból és játékokból befolyó összeg adja (a felhasználók által befizetett összegek harminc százaléka kerül automatikusan a Facebookhoz). A Facebook szempontjából ez csak kiindulási alap a bevétel- és profitnöveléshez, hiszen a későbbiekben bevételi potenciált jelent saját, online fizetési platformjának felfuttatása is.
Az elmúlt évek pénzügyi jelentései alapján dinamikusan növekvő cég részvényeinek jegyzésével azonban nem árt vigyázni. Bár 2009 és 2011 között az árbevétel az ötszörösére, 777 millió dollárról 3,7 milliárd dollárra nőtt, az elemzők szerint a cég pillanatnyilag erősen túlértékelt lehet. Ehhez jön még az a fentebb említett tény, hogy a bevétel igen nagy hányadát a reklámbevételek adják, így ha valami okból ez a forrás elapad, a cég gyorsan nagy bajba kerülhet. A mobileszközök egyre terjedő alkalmazásai például komolyan visszavethetik a bevételeket, ugyanis az okostelefonos Facebook-appokban még nem jelennek meg a reklámok, így akik csak mobilon használják az oldalt, nem növelik a bevételeket. A vállalatnak ráadásul hosszú távon nagyon erős várakozásoknak kell megfelelnie, és ez változékonnyá teszi a pillanatnyilag kedvező és optimista hangulatot.
Az aktuális állás szerint csak abban az esetben nem május 17-én indul a kereskedés, ha az amerikai versenyhivatal az Instagram április elején történt felvásárlásával kapcsolatos vizsgálata elhúzódik. A részvénykibocsátás után a cég vezérigazgatójának és a Facebook szellemi vezérének számító Mark Zuckerberg részesedése 21 százalékra olvad. A szabályok szerint a jelenlegi tulajdonosok a kereskedés első három hónapjában nem válhatnak meg a részvényeiktől, Zuckerberg esetében ez az idő 7 hónapra nyúlik.