Emese hihetetlen győzelme a telekomos multicég felett:
Nem tudom, mentek-e ezzel valamire, mert már nem igazán aktuális, 2 éve volt ebből botrány, de azért leírom.
Szóval nagy vonalakban a történet: Már jó pár éve megvan a T-mobile-os előfizetésem, és tudtomon kívül rárakták ezt a Net Start díjcsomagot, ami hihetetlen drága, asszem ilyen 1300 Ft körül van 1 Mb. Elég sokáig nem használtam a netet a telefonon, csak max az ingyen facebookot, meg wifivel néztem ezt-azt, és nagyon ritkán simán neteztem, de csak annyit, hogy megnéztem az emailjeim, semmi letöltés meg ilyenek. A számlám általában 3-4000 ft körül volt, aztán elkezdtek jönni ilyen 14-15 ezres számlák. A részletes számlában láttam, hogy 1-1 netezésre felszámoltak 7000 ft-ot, vagy még többet.
Bementem, megkérdeztem, hogy ez hogy lehet ilyen drága, és kioktattak, hogy a Net Startnak ez a díjszabása. Hiába mondtam, hogy nem tudtam, hogy van ez a díjcsomag, elmagyarázták, hogy de márpedig ez minden előfizetéshez van, és hogy biztos a telefonom töltött le alkalmazásokat (nem töltött, mert nincs rajta memória) meg hogy megszakadt a wifi mikor neteztem, és igazán sajnálták, hogy így jártam, de nem lehet mit tenni. Azt felejtették el csak megemlíteni, hogy rajtam kívül még rengetegen jártak ugyanígy...
Vagyis úgy csináltak, mintha ilyenről még nem is hallottak volna. Ezután rögtön ajánlottak egy csomagot, ami 1000 Ft/100 Mb, vagyis lényegesen olcsóbb...hogy mért nem ez az alap??? Mindegy, a lényeg, hogy utánanéztem neten, mert rémlett, hogy pár éve volt egy ilyen balhé, és kiderült, hogy rengetegen megszívták ezzel a Net starttal. Több helyen írták fórumokba, hogy ki mit csinált, volt aki perrel fenyegetőzött, de a legtöbben persze kifizették és ráhagyták a dolgot.Viszont többen írták, hogy visszakaptak pénzt, és akkor én is írtam a T-mobilenak.. Először kértem, hogy magyarázzák el, hogy jöttek ki ezek a magas számlák, ellenőrizzék a dolgokat. Erre küldtek részletes számlát az internetforgalommal, és felszólítottak, hogy fizessem be a tartozást...vagyis megint tök hülyének néztek. Ezután megírtam nekik, hogy perre viszem a dolgot, és akkor jött a kedves levél, hogy ugyan ők semmit nem hibáztak, mégis egyedi elbírálás alapján visszatérítik a
2012-es nyártól kezdődő inetrnetforgalmam árát, vagyis 35 000 forintot (más kérdés, hogy szerintem ez egy évre nem reális, ennél biztos több volt...) Az én esetemben szerencsére nem olyan nagy összegekről vanszó, de nagy szemétség, hogy totál hülyének nézik az embert, és
rengeteg ember van, aki befizeti az így kiszámlázott irreális összegeket, mert azt hiszi nincs más választása.
Igazából már lecsengett ez a botrány pár éve, szóval lehet, hogy már nem annyira aktuális a dolog, de hátha vannak még, akik hasonló cipőben járnak. Meg úgy tudom, azóta már megtiltották a T-mobile-nak, hogy automatikusan aktiválja a net startot. Itt írtak erről anno pl.
meg itt egy fórum, meg még sok ilyet lehet találni.
Semmi sem olyan, mint régen? Sőt? Írja meg az Index ügyeletlistájára, vagy küldjön fotót arról, mi bántja, mi pedig megosztjuk. Hangosak a motorok? Zümmögnek a trafók? Nem működik az Iphone? Egész nap vártuk a leveleket keddi panasznapunkon!
Miért nem kapható sehol egy fia Süsü, a sárkány plüsállat sem az országban? Bezzeg a cseheknél mindenhol kisvakondba botlik az ember. Ki tartja fogva Süsüt?
– követelte vádlón nem más, mint maga Süsü, a sárkány. Nos, ez a probléma máris megoldódott, hiszen konkrét bolt vagy honlap megnevezése nélkül is biztosíthatjuk, időről időre lehet kapni Süsü plüssfigurát. Tessék keresgélni!
Sándor nem érti a margitszigeti csapokat,
Ami az Atlétikai Centrumnál van, 3 baros nyomással löveli ki a vizet (max arra jó, hogy MINDEN vizes legyen – cipő, atlétika, centrum, Duna –, inni lehetetlen belőle). Ez mondjuk eddig is így volt, de ettől nem jobb. Ennek az ellentéte az Árpád hídnál lévő csap, 1 perc alatt 2 tenyérnyi vizet lehet belőle nyerni, persze közben még 5-en használnák... Van 2 másik (egyik a pesti oldalon, egy pedig a nagyon csili-vili öko-játszótéren, de ez nem igazán esik útba), ezek használhatóak, de főleg nagyobb melegek idején jó páran állnak sorba, én pedig futni járok ki, ki siet olyankor... Abban bízok, hogy az ősz mihamarabbi beköszöntével megszűnik ez a probléma – hiszen 10 fokban kevesebben járnak ki, és ők sem isznak
– de azért bizakodva zárja levelét.
Néhányat leszámítva miért néznek ki úgy falatnyi zöldterületek a városban, mintha a Mad Max c. posztapokaliptikus film díszletei lennének? Az Arany János utcai metrómegálló parkja eklatáns példa, ahol a természetes szelekció eredményeként gazcsomók és egyéb veszettül ronda kórók maradtak talpon. Mindemellé a bokrok közelében kellemetlen szagok terjengenek, a beton felrepedezett, a szökőkút már vagy fél évtizede nem üzemel, és úgy nagy általánosságban véve minden mocskos
– érezte magát egy nem éppen kellemes jövőben Manyi Néni.
Olvasónk, Ági olyan problémáról ír, ami valószínűleg emberek százezreinek keseríti meg az életét, nap mint nap. A szerkesztőségben legalábbis többen is lelkesen bólogattak:
Már régóta idegesítem magam ezen, de akkora hülyeség, hogy eddig senkinek sem mertem róla beszélni. Engem az zavar, hogy az emberek egy része nem tudja helyesen használni a liftet. A régi lifteknél egy hívógomb van/volt és csak egy emeletnek a gombját lehetett benyomni a liftben lévő panelen is, szóval mindig meg kell(ett) kérdezni, hogy ki hanyadikra megy és szépen sorban kell(ett) benyomni a gombokat. Viszont az új liftek bonyolultabb dolgokat is tudnak kezelni, de ez megzavarja az embereket. A probléma már a lift hívásánál kezdődik, amikor 2 nyílból kell vagy a felfelé, vagy a lefelé mutatót megnyomni. Sokan nem tudják, hogy azt az irányt kell megnyomni, amerre menni akarunk és nem a lift aktuális állapotából kell kikövetkeztetni, hogy melyik gombot nyomjuk meg. Szóval ha mondjuk a 3.-on vagyunk és a lift a másodikon van, mi pedig az elsőre akarunk menni, akkor a lefele nyilat kell nyomni, mert lefele akarunk menni, és nem a felfelé nyilat, hogy a lift feljöjjön értünk. Ha rosszul nyomjuk meg, akkor magunkkal és másokkal is kicseszhetünk, mert lehet, hogy elvisz minket egy körútra a lift, ha közben máshol is elhívták. Vagy feleslegesen megállítunk egy teli liftet és végül be sem szállunk, mert látjuk, hogy nem is abba az irányba megy tovább, amerre mi akarunk. Aztán vannak olyanok is, akik a liftben megijednek attól, hogy már be van nyomva egy emelet és nem mernek benyomni egy másikat is, inkább elutaznak oda, ahova a lift megy és ha megállt, akkor nyomják meg azt a gombot, ahova menni akarnak, de persze eközben is elhívhatja valaki a liftet és ilyenkor nem értik, hogy miért nem oda megy a lift, ahova ők mennének.
Nincsenek túl jó híreink Szabolcsnak, aki azon akadt ki, hogy "a Móricz Zsigmond körtéren sehol nem lehet árnyékban várni a villamosra és a buszra, mert azok a rohadt megállók mind átlátszó üvegtetővel vannak felszerelve". Azért egy kis remény van, íme a BKK válasza:
A Fővárosi Önkormányzat az általa meghirdetett utcabútor-tender nyertesével, az Intermédia Kft.-vel kötött 2006-ban egy 25 évre szóló szerződést Budapest új utcabútorainak arculatára. A szerződés többek között a budapesti utasváró pavilonok műszaki kialakításának paramétereit is tartalmazza, így a szerződés időtartama alatt csak ilyen típusú utasvárók kerülhetnek kihelyezésre. A típus kiválasztása a Fővárosi Önkormányzat illetékes Városfejlesztési és Városképvédelmi Bizottságának jóváhagyásával történt. A Budapesti Közlekedési Központ a várakozási körülmények komfortossá tételét különösen fontosnak tartja, ezért jelezte a szerződő partnerek felé az utasváró pavilonok műszaki kialakításának módosítási igényét, amely a szerződő felek megállapodásának függvénye. A tárgyalások a cég tulajdonosváltása miatt még nem kezdődtek meg.
Nem sorolom újra az indokaimat. Egyszerűen csak az első szó méltóságának védelmében javaslom, hogy a Nemzeti Dohányboltokat nevezzék át Dohányboltokra!
Dávid nem szeret a zsebében kotorászni jegy után, de ha a markában szorongatja ebben a nagy melegben, szétáztatja az izzadság. Vízálló jegyet kért. A BKK válasza alapján nem is áll rosszul az ügy:
Igen, az olvasó felvetésének van realitása, olyannyira, hogy a BKK a közelmúltban elkezdte a budapesti elektronikus jegyrendszer bevezetésének előkészítését. Az elektronikus jegyrendszer tervezett, 2014-től fokozatosan, több ütemben történő bevezetése számos kézzelfogható változást hoz az utazóközönség számára. A jövőben a bérletigazolványt felváltja egy chipkártya, megszűnik a papír-bérletszelvény és virtuális termékké válik. Hasonlóan működik majd, mint egy bankszámla, a hozzá tartozó bankkártya, illetve a pénz, ami a számlán van. További változás lesz, hogy a megszokott vonaljegyet felváltja az időalapú jegy, és új jegyérvényesítőket is telepítünk, így lehetővé válik a napi költési limit bevezetése is. Az elektronikus jegyrendszer bevezetésével megszűnhet a pénztárak előtti sorban állás, hiszen az utazási kártyákat és az azokhoz tartozó utazási számlát a jövőben pillanatok alatt, interneten vagy telefonos ügyfélszolgálat segítségével is fel lehet tölteni. Természetesen a helyszínen a jövőben is meg lehet váltani a jegyeket és bérleteket, a megszokott jegypénztárakban illetve az elektronikus jegyrendszer megújításának első, előrehozott ütemében megújítani tervezett jegykiadó automatáknál.
Nelli panaszaiból szemezgettünk:
Miért nem lehet a sorbanállós helyek jelentős részén (pl. Szent Imre kórház rendelői, ELTE tanulmányi osztály) sorszámot osztani? Így mindig van valaki, aki bemegy „csak úgy", és állandóan vitatkozni kell, hogy ki ki után következik.
Miért kérdeznek az óvodai beiratkozás előtt egy csomó személyes, orvosi jellegű kérdést a gyerek anyjától? (pl. hogy szedtem-e gyógyszert a terhesség alatt és cigarettáztam-e)
Miért sietnek az emberek a legnagyobb tömegben is a mozgólépcsőn? Nagyon udvariatlan félretaszigálni az embereket a legnagyobb csúcsforgalomban.
Köszönjük a rengeteg levelet és érdeklődőt, mára bezárul az Index panaszirodája, de ígérjük, lesz még hasonló alkalom!