Leszerelték annak a kék uszálynak az oldalát, amelyre a roncsot emelik majd át. Már a Hableány végső kiemelésére készülhetnek tehát a helyszínen. Eközben továbbra is nagy erőkkel szivattyúzzák a hajótestet, jelentették a helyszínről tudósítóink. A hajótest ugyanis most, két plusz acélsodrony áthúzásával került abba a pozícióba, hogy ki tudják belőle szivattyúzni a vizet úgy, hogy az sehol nem folyik vissza.
Korábban a kiemelés menetéről megírtuk: az első szakasz akkor ér véget, amikor az ablak alsó éle vízszintbe kerül, a második fokozat az utastéri ablakok víz felé emelése, majd megkezdik a víz szivattyúzását.
Ha ez megtörtént, és a roncs teljesen kiemelhető törés, roncsolás nélkül, akkor a már most ott parkoló uszályra rakják majd fel.
Javában tartanak az előkészületek a Hableány kiemeléséhez. Először ki kell egyenesíteni a hajótestet, amely orral "felfelé" áll a folyómederben, hangzott el a közmédia adásában. Hamarosan a daruk bevetésével megemelik, és remélhetően megfelelő vízmagasságba tudják emelni a roncsot. Elsőként ahhoz, hogy a kapitányi hidat vizsgálja majd át egy búvár, mondta el a helyszíni tudósító. Ezt követően az utasteret is megvizsgálják a tűzoltóság búvárai, akiknek munkáját a koreai búvárok is segítik. Ha a bútorzat rögzítése, illetve eltávolítása ezt szükségessé teszi, ipari búvárok is dolgoznak majd a kiemelésben.
A szakemberek hosszas gondolkodás után úgy döntöttek, hogy teljes rálátást adnak majd a sajtónak a kiemelésre, és mindenkinek a sajt etikai jóérzésére bízzák, hogy mit mutatnak meg az esetleges nemkívánatos jelenetekből.
Kedd reggel megkezdik a Hableány sétahajó kiemelését a Dunából. A Hableány nevű városnéző hajó május 29-én este borult fel és süllyedt el, miután a Margit hídnál a Viking Sigyn nevű szállodahajó nekiütközött. A Hableány másodpercek alatt elmerült, azóta is a Duna mélyén van. Kimentését eddig nehezítette az áradás miatt veszélyesen gyors Duna, illetve hogy amúgy is rosszak a folyóban a látási viszonyok.