A kiemelés folytatódik, noha a közmédia által megszólaltatott szakértő úgy fogalmazott: „egy úszó téglává” roncsolódott a hajótest, nagy a törés veszélye. A mentőcsapat a kapitányi híd után a mosdót és a gépház felé vezető lépcsőt vizsgálja át, majd újabb emelés történik, azután szivattyúzás. A tervek szerint négy fázisban történik meg a hajó kiemelése, először a kapitányi hídig húzták fel a hajót, majd a teremszintig, utána a vízvonalig, majd végül az egész járművet a felszínre hozzák, és az előre odavitt, kék uszályra helyezik. Az egyes fázisok során a búvárok behatolnak a hajótestbe, hogy eltávolítsák a munkálatokat akadályozó tárgyakat, bútordarabokat, a holttesteket eltakaró berendezési tárgyakat.
Javában tartanak az előkészületek a Hableány kiemeléséhez. Először ki kell egyenesíteni a hajótestet, amely orral "felfelé" áll a folyómederben, hangzott el a közmédia adásában. Hamarosan a daruk bevetésével megemelik, és remélhetően megfelelő vízmagasságba tudják emelni a roncsot. Elsőként ahhoz, hogy a kapitányi hidat vizsgálja majd át egy búvár, mondta el a helyszíni tudósító. Ezt követően az utasteret is megvizsgálják a tűzoltóság búvárai, akiknek munkáját a koreai búvárok is segítik. Ha a bútorzat rögzítése, illetve eltávolítása ezt szükségessé teszi, ipari búvárok is dolgoznak majd a kiemelésben.
A szakemberek hosszas gondolkodás után úgy döntöttek, hogy teljes rálátást adnak majd a sajtónak a kiemelésre, és mindenkinek a sajt etikai jóérzésére bízzák, hogy mit mutatnak meg az esetleges nemkívánatos jelenetekből.
Kedd reggel megkezdik a Hableány sétahajó kiemelését a Dunából. A Hableány nevű városnéző hajó május 29-én este borult fel és süllyedt el, miután a Margit hídnál a Viking Sigyn nevű szállodahajó nekiütközött. A Hableány másodpercek alatt elmerült, azóta is a Duna mélyén van. Kimentését eddig nehezítette az áradás miatt veszélyesen gyors Duna, illetve hogy amúgy is rosszak a folyóban a látási viszonyok.