Debrecen lekörözte Budapestet a tömegközlekedés fejlesztésében
További Belföld cikkek
- Feljelentik Gulyás Gergelyt és Lánszki Regő államtitkárt
- Szájer József: A politika bizalmi műfaj, és ezt a bizalmat én eljátszottam
- Tarjányi Péter: Nem gondolnám, hogy Oroszország a békére törekedne
- Milliárdokat érő luxusrepülő jelent meg Ferihegyen, elindultak a találgatások
- Egy testvérpár különös közéleti összefonódásai – Kicsoda Magyar Péter öccse?
Alighogy a cívisvárosban ősszel bevezették a mobiljegyet, utolérve ezzel a fővárost, januártól időalapú menetjeggyel bővítette szolgáltatását a debreceni közlekedési vállalat, amivel meg is előzte Budapestet.
Papp László polgármester mai sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a jegytípus egyre népszerűbb: október óta kilencezret értékesítettek, de a január elsején bevezetett időalapú mobiljegyet is napról napra többen vásárolják. És a nyilvánvalóan pénzbe kerülő fejlesztések dacára sem terveznek jegyáremelést. Az időalapú mobiljegy ára 400 forint, ami már egy átszállás esetén is kedvezőbb árú utazást nyújt a vonaljeggyel szemben, ráadásul az első érvényesítéstől számított 60 percen keresztül korlátlan számú átszállást biztosít az utasok számára.
A Debrecen 2030 program keretében folyamatosan fejlesztik a helyi közösségi közlekedést: új villamosok beszerzése mellett a várost kelet–nyugati irányban átszelő új villamosvonal megépítését is tervezik. Persze, hogy ebből mikor lesz valóság, egyelőre nem tudni. Ha abból indulunk ki, hogy az előző polgármester, Kósa Lajos a 2-es vonal megépítését már 1999-ben beharangozta, és az végül 2014-ben nyílt meg, a 3-ast sem valószínű, hogy ennél sokkal gyorsabban adnák át az utazóközönségnek.
Ezzel együtt a DKV úttörő munkát végez. Villamosait például az országban elsőként már 2017-ben ingyenesen használható wifihálózattal látta el, és két trolibuszon is elérhető a net, mivel ezeken kezdték tesztelni a rendszert, amit utána nem bontottak el, mint máshol szokták a projektek befejezésekor. Amit eltüntettek, azok csak a régi, szovjet gyártású trolik voltak, amelyek egyszer talán a Bengálinak nevezett ódon villamosokhoz hasonlóan a cég közlekedéstörténeti emlékszobájából lassan múzeummá avanzsáló kiállítás részei lesznek.
Merthogy a járműpark megújítása folyamatosan programon van. Nemcsak a most említett új villamosbeszerzésekről van szó (legutóbb a spanyol CAF nyerte meg a tendert, amelyen a budapestiektől teljesen eltérő szerelvényekkel indult), hanem nagyszámú új busz vásárlását is tervezik, ami a villamosvonalak fejlesztése tükrében nem annyira érthető. Mindenesetre első körben 12 elektromos busz érkezik a DKV-hoz, azután pedig 130 hagyományos jármű beszerzése várható. Hogy milyen típusok, az aligha kérdéses, hiszen itt működik az Inter Tan-Ker üzeme, ahol a hazai fejlesztésű Reform buszok mellett Mercedesek végszerelése folyik.