Féláron parkolhatnak az autómegosztós járművek
Az eddig jobbára csak Nyugaton hódító carsharing neve sem igazán honosult még meg nálunk: az autómegosztás mindazonáltal valós alternatívája lehet az autótulajdonlásnak. A különböző megosztáson alapuló közlekedési eszközök jól kombinálhatók a közösségi közlekedéssel is, így az egész napos autózás és araszolás helyett könnyen válthatunk például metróról a megújult Bubira, vagy használhatjuk adott esetben a közösségi autózást is.
Ha valaki csak néha, alkalmanként autózik a városban, akkor igazán zöld és kényelmes alternatíva ez, hiszen a megosztott autó mindig kéznél van, amikor viszont nincs szükségünk rá, más is közlekedhet vele – mutat rá közösségi oldalán a főpolgármester kabinetfőnöke.
A zöldebb és kényelmesebb közlekedés érdekében hárompontos intézkedési csomagot fogadott el Karácsony Gergely főpolgármester.
- A carsharingautók a hagyományos autókkal szemben kedvezményt kapnak a parkolási díjakból. Míg a zöld rendszámos, tisztán elektromos autók eddig is és ezután is ingyen parkolhatnak, a hagyományos carsharingautók 50 százalékos kedvezményt kapnak a parkolási díjakból. Ez nemcsak a szolgáltatóknak, de a városnak is előny, hiszen több ilyen autó elterjedésével fiatalodhat a járműállomány, tisztább lehet a levegő.
- A benzines carsharingautók kedvezményét ezért csak átmeneti időszakra biztosítják: legfeljebb a 2023 végéig forgalomba állított autókra lesz érvényes, ezzel is arra ösztönözve a szolgáltatókat, hogy álljanak át a teljesen elektromos autók használatára.
- Egyszerűsítik a carsharingszolgáltatók parkolási szabályozását. Bár felhasználóként ezzel eddig se volt gondunk, nagy könnyebbség lesz a szolgáltatóknak, hogy egyszerűsítve, egy összegben számolhatják el a parkolási díjakat az önkormányzatok felé.
Budapesten mára már több szolgáltató is jelen van, de a fővárosi önkormányzatnak kiemelt célja, hogy támogassa az autómegosztás elterjedését, így is csökkentve az autók számát a városban – hangsúlyozza Balogh Samu.