- Belföld
- 3-as metró
- m3-as metró
- felújítás
- lehel tér
- nagyvárad tér
- budapest
- belváros
- tömegközlekedés
- bkk
Régen várt jó hír a budapesti közlekedésben
További Belföld cikkek
- Egekbe szökött a tankerületek adóssága
- Karácsony ajándék nélkül: több százan tehettek panaszt eltűnt vagy kifosztott csomagjaik miatt
- Beperelte a magyar államot a bőnyi rendőrgyilkos, hamarabb szeretne szabadulni
- Napsütésben kezdhetjük el ledolgozni a karácsonyi kilókat
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
A Nagyvárad téri és a Lehel téri állomásokat délutántól vehetik igénybe az utasok, ekkortól a pótlóbuszok nem közlekednek, keddtől pedig a pótlást segítő alternatív járatok újra az eredeti útvonalukon járnak – közölte a Budapesti Közlekedési Központ pénteken.
A BKV korábban azt közölte, a két utolsóként felújított állomás rekonstrukciója 2022. május 14-én kezdődött, így egy év alatt kellett kívül-belül megújulniuk.
Karácsony Gergely főpolgármester május 2-án Facebook-oldalán jelentette be, hogy május 22-én átadják a 3-as metró teljes vonalát és valamennyi állomását az utasforgalomnak. A 3-as metró felújítása öt és fél évig tartott.
Teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is. Az elmúlt időszakban minden állomás új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozottak is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozottak közlekedését.
225 milliárd forintba került
Az M3-as metróvonal teljes körű rekonstrukciója 2017 novemberében kezdődött, a 20 állomásos pályaszakasz Újpest-központtól a Dózsa György útig tartó északi részének lezárásával. 2019 tavaszán a déli szakasz, majd a középső következett. Ez idő alatt is részlegesen jártak a szerelvények.
Összesen 3500 ember dolgozott a 3-as metró felújításán, a lefektetett gyengeáramú kábelek hosszúsága elérne Bécsig, az erősáramúak pedig egészen Barcelonáig. A padlózat burkolata 6,5 focipályányi területet fed le.
A teljes fejlesztést az Európai Unió, a magyar kormány és a Fővárosi Önkormányzat közösen finanszírozta. 225 milliárd forint volt a teljes végösszeg, a kiadásokból 178 milliárdot az európai büdzsé, 40 milliárdot – kiegészítő támogatásként – a kormány állt, 7 milliárdot pedig a főváros. Az elkövetkezendő 7 évben az IKOP Plusz forrásaiból nagyságrendileg még 120 milliárd forint várható Budapest közösségi közlekedésének fejlesztésére.