Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint támadássorozatot indítottak a biciklisávok ellen
További Belföld cikkek
- 2053-ig titkosították a Védelmi Beszerzési Ügynökséget ért hekkertámadásról szóló bizottsági ülés dokumentumát
- Tűz ütött ki egy gödöllői házban és egy soproni lakásban
- Felmondott a Kutyapárt hegyvidéki képviselője a privát munkahelyén a vagyonnyilatkozata miatt
- Török Gábor szerint Menczer Tamás kocsmai szintre ment le, a Nézőpont elemzője nekiment a politológusnak
- Index-értesülés: Gyurcsány Ferenc kihívója randalírozott hajnalban Budapesten, rendőrségi ügy lett belőle
Ahogy korábban írtuk, a Budapest Közút júniusban rugalmas zöld oszlopokkal határolta el az Üllői és Váci út kijelölt biciklisávjait mindkét irányban. A döntést először a mentősök kifogásolták, mondván, hogy akadályozza a gyors előrehaladásukat.
Aki közösségi közlekedéssel szeretne eljutni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, vagy onnan bejönni a városközpontba, az a BKK 100E buszjáratával utazhat. A buszok csúcsidőben nem az eredeti útvonalon, hanem terelve a Baross utcában járnak az Üllői út helyett.
A terelés abból a szempontból érthető módosítás volt, hogy a Baross utca egyes külső részein van buszsáv, illetve a felfestett bicikliútra a busz rá tud hajtani, míg ugyanez nem mondható el a pollerekkel védett Üllői úti szakaszról.
A KERÜLŐ UGYANAKKOR MÁR ÖNMAGÁBAN MINIMUM 8-10 PERCCEL NÖVELI A MENETIDŐT, EHHEZ ADÓDHAT AZ A TOVÁBBI IDŐVESZTESÉG, AMIT A BAROSS UTCÁN OLYKOR KIALAKULÓ DUGÓK OKOZNAK.
Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint „támadássorozat” zajlik Budapest első védett biciklisávjai ellen. Balogh Samu pontokba szedve részletezte, miért nem ért egyet a reptéri buszjárattal kapcsolatban megfogalmazott problémával.
A politikus szerint szakmapolitikai egyetértés van abban, hogy biztonságos kerékpársávokat kell létrehozni az Üllői úton. Mint írta, védett biciklisávok nélkül is az autók között torlódnának a buszok.
Az Üllői úti buszsávok megszüntetése után az ott közlekedők 100E buszok közlekedése óhatatlanul kiszámíthatatlanabbá válik a biciklisávok meglététől függetlenül. Ha nem lennének védett biciklisávok, akkor az autók között állnának a buszok torlódás esetén. Csak ebben az esetben a biciklisek se tudnának biztonságosan haladni
– ismertette, hozzátéve, hogy a kerékpársávoknak köszönhetően másfélszer annyian bicikliznek az Üllői út érintett szakaszán, mint korábban. Emellett a járdán biciklizők száma is csökkent.