Vitézy Dávid: Valahol nagyon félrement az OTP és a BKK, illetve a MÁV közötti kommunikáció
További Belföld cikkek
- „Álljon a görcs a lábába és a kezébe, aki ilyet csinál” – Gyurcsány Ferencet kidobták Debrecenben
- Leharapta felesége ujját a féltékeny kamionos
- A jövő útja vagy az autósok sarcolása az új budapesti parkolási rendszer?
- Nagy Márton Matolcsyról: Egy leköszönő jegybankelnök szavait nem érdemes tovább kommentálni
- Továbbra sincs főpolgármester-helyettese Budapestnek
„Az egyik legforgalmasabb nyári hétvége Magyarországon, és délutánig semmilyen online jegyváltási lehetőség nem működik, se a MÁV, se a BKK rendszereiben” – írta Vitézy Dávid. A volt államtitkár szerint mindezt az OTP online fizetési rendszerének, a Simple-nek a karbantartása okozza, és a közlekedési cégeket is váratlanul érte a javítás, ugyanis csak nemrég számoltak be a leállásról.
Itt lenne az ideje, hogy a közlekedési szolgáltatók végre kellő eréllyel lepjenek fel a piacot szinte monopóliumként uraló OTP-vel szemben, hisz az állandó Simple-leállások és az egész fizetési rendszer mobilra kevéssé optimalizált felhasználói felülete vállalhatatlan színvonalú
– írta Vitézy, hozzátéve: létezne más fizetési szolgáltató is, amely ezt a feladatkört el tudná látni, ha az OTP nem képes „24 órában” megfelelni ennek.
A minap írtunk arról, hogy a nemzeti ünnep (és a szombaton elkezdődött atlétikai világbajnokság) miatt nagy kihívások elé nézhetnek a hazai tömegközlekedési vállalatok.
Megszólalt a SimplePay
Cikkünk megjelenése után reagált a SimplePay egy közleményben, amit most teljes terjedelemben közlünk:
„Zavartalanul üzemelt a SimplePayen keresztüli online közlekedési jegyvásárlás egész szombat délelőtt, ellentétben az ezzel kapcsolatos, téves híradásokkal.
Rendszereinken keresztül minden szolgáltatás, így az online közlekedési jegyvásárlás is elérhető volt, és e sorok írásakor is az – rendszereink karbantartása várhatóan ma 17:00 óráig reményeink szerint rendben befejeződik.
A félreértést az okozhatta, hogy a SimplePay hivatalosan már kedden értesítette minden partnerét, hogy szombaton 09:45 és 16:15 között karbantartási munkákat végez, és előfordulhat, hogy bár az nem része a tervezett munkálatoknak, de egyes szolgáltatásokban esetleg rövid időre fennakadások lehetnek.
A SimplePay a jövőben is transzparensen értesíteni fogja partnereit az ilyen eseményekről, hogy időben és előre tudjanak ezekről a szolgáltatásaikat tovább javító tervezett munkálatokról.”
Vitézy Dávid is frissítette a bejegyzését
A poszt nyomán őt is megkereste az OTP kommunikációs vezetője, és arról tájékoztatta, amit szerkesztőségünknek is megküldtek. Azonban kiemelte, hogy az utasok számára nem derült ki, hogy már nincs probléma a karbantartási munkálatok miatt.
Ugyanis a BKK azt írta a BudapestGo-ban, hogy „a bankkártyás fizetési lehetőség szünetel”, a MÁV pedig a saját felületein azt, hogy „javasoljuk, (...) halassza későbbre az online vásárlást, vagy automatánál, illetve pénztárnál vegye meg a jegyét”.
Ezeket olvasva szerinte kevés utas fog kísérletezni, hogy hátha mégis működik, ismerve a SimplePay korábbi leállásait is.
Valahol nagyon félrement az OTP és a BKK, illetve a MÁV közötti kommunikáció
– írta Vitézy. Az általános, a felhasználói felületre és a fizetési lehetőségekre vonatkozó megjegyzéseit pedig ettől függetlenül is fenntartja.