Változik egyes Nyugati pályaudvarról induló vonatok közlekedése

2023.09.29. 15:01
A cseh vasút területén október 1-jétől 13-ig, valamint október 25-től december 1-jéig éjszakánként végzett pályafelújítási munkálatokat miatt változik egyes Nyugati pályaudvarról induló vonatok közlekedése.

A MÁV pénteken bejelentette, hogy változás történik a Nyugati pályaudvarról induló utolsó Metropolitan EuroCity (EC) és Metropol EuroNight (EN) közlekedésében, mivel a cseh vasút területén éjszakánként decemberig pályafelújítási munkálatokat végeznek Prerov és Ostrava állomások között. Mint írják,

a Metropol EN ülőhelyes kocsikkal, csak Breclav állomásig közlekedik.

Az esti utolsó Metropolitan EC-vel Prágába utazók részére Breclavból 21.07-kor mentesítővonat indul, amely Prágába 0.19-kor érkezik. A berlini és varsói kocsicsoport Breclavból módosított menetrend szerint, 22.02-kor indul tovább 456-os számú NightJet vonatként.

A közleményben az is olvasható, hogy azon utasok, akik a Metropol EN Prágába közlekedő 364-es számú hálókocsijába váltottak jegyet, de a kocsit továbbító, a Nyugati pályaudvarról 17.29-kor induló Metropolitan EC-t nem érik el, a Nyugati pályaudvarról 19.29-kor induló vonattal utazva Breclav állomáson átszállhatnak a hálókocsiba.

Megemlítik továbbá, hogy akik a Berlinbe vagy Varsóba közlekedő kocsicsoport valamelyikébe váltottak jegyet, de a kocsit továbbító vonatot nem érik el, Breclav állomáson

a váróteremben várakozhatnak másnap reggelig.

Szeptember 30-tól október 12-ig, valamint október 24-től november 30-ig éjszakánként a Metropol EN nem továbbítja a Prága–Budapest viszonylaton közlekedő 362-es és 363-as számú fekvőhelyes kocsikat, de továbbít helyettük két ülőhelyes kocsit Breclav és Budapest között – írja a MÁV. A teljes közlemény ide kattintva olvasható el.

A meghökkentő mondat

„Ez a mondat azért elég meghökkentő: »Akik a Berlinbe vagy Varsóba közlekedő kocsicsoport valamelyikébe váltottak jegyet, de a kocsit továbbító vonatot nem érik el, Breclav állomáson a váróteremben várakozhatnak, másnap reggelig«” – fogalmazott a bejegyzés alatt Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ alapító vezérigazgatója.

Sok tízezer forintba kerül egy fülke ezeken az éjszakai vonatokon, melyek Budapestet a német és a lengyel fővárossal kötik össze, én is használtam mindkettőt az elmúlt hónapokban. Tényleg az a MÁV hivatalos mondása az utasainak, hogy aludjanak a padon a breclavi állomáson? Ezt nem akarnám elhinni, ha nem olvasnám leírva

– adott hangot felháborodásának Vitézy.

Megnéztük, pontosan mennyibe kerül egy ilyen jegy az említett járatokra, ha már szombat este utaznánk. Így a Berlinbe utazók az említett járatra másodosztályon csak ülőhelyre 49,9 euróért (18 962 forintért) válthatnak jegyet legolcsóbban. Azonban ha másodosztályon fekvőhelyet váltunk egy négy- vagy hatszemélyes fülkébe, máris megugranak a költségek, egy ilyen helyért ugyanis 89 vagy 99 eurót (33 820 vagy 37 620 forintot) kell fizetnünk.

Van azonban lehetőség arra is, hogy még kényelmesebb ajánlat után nézzünk. Például egy három-, kettő- vagy egyszemélyes hálóhelyen. Ezeknek az ára 129 eurótól (49 020 forint) 189 euróig (71 820 forint) terjedhet.

berlin
Fotó: jegy.mav.hu

A Varsóba tartó járat esetében is több lehetőség áll rendelkezésünkre. Egy ülőhelyet az éjszakai járatokra legolcsóbban 80,2 euróért (30 476 forint) válthatunk.

Levágnak minket a nyugat-európai hálózatról

Mint azt korábban az Index is megírta, Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ alapító vezérigazgatója a Facebookon számolt be arról, hogy az osztrák vasút jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, mivel a MÁV-nak nem sikerült pontosan közlekedtetni a Budapest–Győr fővonalon közlekedő óránkénti nemzetközi vonatait.

Vitézy szerint „az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött”, továbbá azt is megjegyezte, hogy véleménye szerint a rugalmatlanságot és az utasok leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet itt tenni.