A jövőben már nem Lázár János tárcája alá tartozik a cég, amely megvonta a támogatást a Fraditól
További Belföld cikkek
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
- 2053-ig mindent titkosítottak a Védelmi Beszerzési Ügynökség hekkertámadásáról
- Tűz ütött ki egy gödöllői házban és egy soproni lakásban
- Felmondott a Kutyapárt hegyvidéki képviselője a privát munkahelyén a vagyonnyilatkozata miatt
Még január végén – ahogy arról az Index is beszámolt – vérlázítónak nevezte és hátbaszúrást emlegetett Kubatov Gábor, a Ferencvárosi Torna Club elnöke amiatt, hogy az állami tulajdonú Mahart Passnave Kft. felmondta a szerződést a Ferencvárosi Torna Clubbal.
Akkor az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hivatalos közleményben reagált a hírre
Lázár János építési és közlekedési miniszter minden, az Építési és Közlekedési Minisztérium tulajdonosi joggyakorlásába tartozó vállalatnál, háttérintézménynél elrendelte a szponzorációs szerződések felmondását, illetve megtiltotta új támogatási együttműködések megkötését. A közösségi közlekedést biztosító cégek forráshiányos helyzetében az ilyen típusú támogatások folyósítása nem időszerű, a miniszteri döntés értelmében felszabaduló forrásokat az érintett cégeknek szolgáltatásaik minőségének javítására, és munkavállalóik bérnövelésére kell fordítaniuk
– közölték.
Akkor Kubatov azt mondta, majd a bíróságon kiderül, hogy Lázár János minisztériuma meg tudja-e védeni magát, ám február végéig nem indult per, ellenben nemzetgazdasági miniszteri rendelettervezet született, melynek értelmében a cég a Magyar Turisztikai Ügynökséghez kerül.
Az ÉKM tájékoztatása szerint a Mahart-Passnave Személyhajózási Kft., tekintettel arra, hogy alapvetően turisztikai feladatokat lát el, a Magyar Turisztikai Ügynökséghez, illetve az azt felügyelő a Lázár János tárcavezető által irányított Építési és Közlekedési Minisztérium helyett – közölte a minisztérium a lapunkkal.
Az ÉKM továbbá pénteken közölte azt is, hogy téves az az állítás, hogy ez egész bármilyen összefüggésben áll azzal, hogy a Mahart-Passnave Személyhajózási Kft. Lázár János építési és közlekedési miniszter utasításának megfelelően a közelmúltban megszüntette valamennyi sportszponzorációs szerződését.
„A valóság ezzel szemben az, hogy az államigazgatás működési rendjének megfelelően az egyes cégek az általuk végzett feladatokat felügyelő és irányító minisztériumok alá kerülnek. Ennek megfelelően az alapvetően turisztikai tevékenységet végző a Mahart-Passnave Személyhajózási Kft. az Építési és Közlekedési Minisztériumtól a szakterületet és a Magyar Turisztikai Ügynökséget felügyelő Nemzetgazdasági Minisztériumhoz kerül, míg ugyanezen intézkedés keretében az eddig a Nemzetgazdasági Minisztérium által felügyelt ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Kft. az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz kerül” – írta az ÉKM.
A HVG a cikkében Kubatov Gábor év elejei panaszára emlékeztet, aki akkor a Fradi elnökeként – nem mellesleg a Fidesz alelnöke és pártigazgatója – azt mondta, „hátba szúrták a női kéziseket”. Kubatov Gábor akkor azt is kilátásba helyezte, hogy bíróság elé viszi az ügyet.
Később azonban kiderült,
A MAHART PASSNAVE NEVŰ ÁLLAMI TÁRSASÁG 176,5 millió forintos szponzorációs támogatással segítette az FTC kézilabdázóit AZ ELMÚLT KILENC ÉVBEN,
és hogy február végéig nem indult per a támogatás leállítása miatt.
A lap két kérdést is felvet: helyén marad-e Bényi Szabolcs, a társaság ügyvezetője, illetve visszakapja-e a szponzorpénzét az FTC női kézilabdacsapata. Előbbivel kapcsolatban az Építkezési és Közlekedési Minisztérium közölte az Indexszel, hogy a Mahart-Passnave Személyhajózási Kft.-t jelenleg vezető Bényi Szabolcs kiváló munkájára az Építési és Közlekedési Minisztérium a jövőben is igényt tart.