Vitézy Dávid: Szép öngólt lőtt Lázár János, de ideje lenne felelősséget vállalnia
További Belföld cikkek
- Teljesen kiégett egy hajó a Tiszán
- Sokan azt hitték, médiahack, de igaz: örökre bezárja kapuit a MikulásGyár
- Káoszról számolt be a bombariadó miatt megszakadt fővárosi buli egyik résztvevője az Indexnek
- Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyermek látogatott el a Parlamentbe
- Emelkedik a hivatalból kirendelt igazságügyi szakértők óradíja
Ahogy arról beszámoltunk, Vitézy Dávid megüzente Lázár János építési és közlekedési miniszternek, hogy a MÁV helyzete látványosan romlik, az InterCityk felújítása az elmúlt két évben elmaradt, és annyit késnek a távolsági vonatok, mint az adatok mérése óta soha.
A válasz világos: látványosan romlik a helyzet. 2024 júniusában a magyar InterCityk 42,9 százaléka volt »pontos«, azaz késett kevesebbet, mint 5 perc – tehát a távolsági vonatok 57,1 százaléka ennél többet. Ez az adatok gyűjtése óta mért legrosszabb érték, ilyen pontatlan évtizedek óta nem volt a MÁV
– fogalmazott. Lázár ezt azzal magyarázta, hogy még Vitézy Dávid közlekedési államtitkársága alatt leállították az InterCity-járműfejlesztési programot. A volt főpolgármester-jelölt szerint viszont ez egyáltalán nincs így, és ezt tényekkel is alátámasztja.
Vitézy legújabb posztja szerint az ő államtitkársága alatt a kormány (2022 szeptemberében) „380 kocsinyi, összesen 39+10 távolsági új InterCity-szerelvény beszerzését indítja meg, és hozzá 50, elsősorban hozzájuk való Siemens Vectron mozdonyt szerez be”. Aztán november végén ő távozott posztjáról, Lázár János megkapta a közlekedést, és
2022 decemberében az InterCity-beszerzést, 2023 májusában pedig a mozdonybeszerzést mondta vissza.
„A járműpark felújításánál a kormány már nem számít a német Siemens cég közreműködésére […] már nem barátkozunk velük” – mondta akkor Lázár. „Azóta eltelt másfél év, de sem új mozdonybeszerzés, sem új IC-kocsi-beszerzés nem indult” – írta Vitézy.
Értem persze, hogy mindig másra kell mutogatni, de közlekedési miniszterként ideje lenne Lázár Jánosnak felelősséget vállalnia a vasút működtetésében vallott kudarcért. A tegnap bemutatott statisztikai adatok jól mutatják, az elmúlt két év sosem látott mélyrepülést hozott a korábban sem fényes késési adatokban
– toldotta hozzá a volt főpolgármester-jelölt. Végezetül csatolt egy képet, amelyet 2024 júliusában készítettek egy klíma nélküli InterCityn, a hőmérő pedig 39,2 Celsius-fokot mutat.