Betelt a pohár a MÁV késései miatt, Lázár János felelősségét firtatják

2024.08.12. 14:24
Több helyről is kritikát kapott Lázár János építési és közlekedési miniszter, mert minden eddiginél nagyobb késések voltak a Magyar Államivasutaknál (MÁV) júliusban. A miniszter egyelőre nem reagált a felvetésekre.

A napokban az ATV Híradója számolt be arról, hogy a MÁV a saját késési rekordját is megdöntötte, miután az egyik vasútvonalon 4529 percet késtek a szerelvényeik.

Most szintén az ATV közölte, hogy a Mávinform közösségi médiás felületén rengeteg kommentben szóvá tették a problémákat. Többek közt olyat is írtak, hogy „Egyszer a vonat fél órát késett, mert olyan meleg volt, hogy nem tudtak gyorsabban haladni.”

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár legújabb Facebook-posztjában szintén arra hívta fel a figyelmet, hogy nem megbízható a vasút. Bejegyzése szerint az InterCity és más feláras vonatok 63 százaléka legalább 5 perces késéssel közlekedik. 

Lázár János elmúlt két éve közlekedési miniszterként minden létező fronton rontott a helyzeten

– fogalmazott Vitézy, majd felsorolta a problémákat: romló pályaállapotok, elavult járművek, visszamondott beszerzések és leállított beruházások.

A volt államtitkár az ATV-nek nyilatkozva azt is hozzátette: szerinte néhány tízmilliárd forinttal már lehetne segíteni a helyzeten, de a teljes rendszer megreformálásához százmilliárdos összegre lenne szükség. Szerinte Magyarországnak mihamarabb meg kell találnia a módot arra, hogy e pénzt biztosítsa, akár uniós, akár hazai forrásokból.

A Vasutasok Szakszervezete szintén problémásnak tartja a forráskivonást. Meleg János ugyanakkor kiemelte: Vitézy nem vette figyelembe a balesetek és öngyilkosságok okozta késéseket, amelyek szintén jelentősen hozzájárulnak a problémákhoz. Az utazóközönség ilyen esetekben is ugyanúgy elszenvedi a késéseket, mintha a MÁV hibájából történne – tette hozzá. (A MÁV egyébként erre a problémára egy külön közleményben hívta fel a figyelmet nemrég.)

Vitézy Dávid kritikájával kapcsolatban az ATV megkereste az Építési és Közlekedési Minisztériumot, de cikkük megjelenéséig nem kaptak választ Lázár János tárcájától.